Tribunalul Bucuresti a admis vineri, 6 septembrie, cererea constructorului spaniol Comsa de blocare a executarii garantiei de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
"Admite cererea de chemare in judecata. Suspenda dreptul paratei de a cere plata in temeiul Scrisorii de garantie de buna executie nr. K048074/k048184/830, pana la solutionarea cererii de arbitrare inregistrate sub nr. 114/5.09.2019 pe rolul Curtii de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei", se arata in decizia instantei.
Decizia Tribunalului Bucuresti nu este definitiva si poate fi atacata de CNAIR la Curtea de Apel Bucuresti.
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a afirmat ca lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pentru care statul roman a reziliat recent contractul cu constructorul spaniol, fiind preluat de catre CNAIR, va fi deschis circulatiei la sfarsitul lunii septembrie
Citeste si:
Constructorii lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva au dat in judecata CNAIR dupa rezilierea contractului, iar Compania de Drumuri a contestat la Curtea de Apel Bucuresti despagubirile obtinute prin hotarari arbitrale de catre firmele iberice. CNAIR cere la Curtea de Apel Bucuresti anularea unor hotarari arbitrale; cel mai probabil, prin acele hotarari arbitrale s-ar fi decis acordarea unor despagubiri constructorilor spanioli.
La finalul lunii august, CNAIR a reziliat contractul lotului 3 al autostrazii A1 Lugoj - Deva, dupa ce nu s-a inteles cu constructorul pentru extinderea garantiei.
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc declara ca au fost descoperite mai multe neconformitati, pentru care va actiona in instanta consultantul care a furnizat rapoarte cu informatii incorecte, dar si managementul CNAIR.
Directorul Companiei de Drumuri, Sorin Scarlat, a spus ca exista un numar record de neconformitati identificate pe acest sector, care este asteptat sa fie dat in circulatie in acest an, dupa ce CNAIR va realiza lucrarile in regie proprie.
Citeste si:
Context
Dupa ce lotul 4 din autostrada Lugoj-Deva a fost deschis, iar lotul 3 a ramas inchis, constructorul spaniol al lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva spunea ca soseaua facuta de el este 100% pregatita pentru deschiderea traficului. Mai mult, firma iberica afirma ca statul roman ii datoreaza inca 100 de milioane de lei si ca se va adresa Comisiei Europene, finantatoarea proiectului, pentru a fi aplicate "masurile necesare".
Insa, CNAIR sustinea ca pentru lotul 3 al autostrazii Lugoj – Deva, consultantul nu a recomandat inceperea receptiei luni, 12 august 2019, deoarece nu au fost indeplinite conditiile tehnice pentru demararea acestei proceduri. La acel moment, Antreprenorul Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A. lucra pentru remedierea problemelor.
Citeste si:
Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva, in lungime de 22 de kilometri, a fost dat in circulatie pe 14 august. Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva este parte integranta a coridorului 4 Pan european (Rin-Dunare), iar pe traseul acestuia se afla Dealul Soimus. Pe sectorul Sibiu-Nadlac al A1 accesul se va face pe la Nodurile Ilia si Margina, iar intre cele doua localitati, circulatia se va desfasura pe reteaua de drumuri nationale existenta.
Sursa foto: Agerpres Foto
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: