Mercedes-Benz fabrica de mai bine de 35 de ani exemplarele Marco Polo, un fel de apartamente premium pentru pasionatii de locuri retrase in natura, care pot fi configurate cu sau fara bucatarie "la parter" si dormitor "la etaj".

Primele generatii Mercedes-Benz Marco Polo (Campervan) au fost fabricate in 1984 sub denumirea de 209D, iar mai recent ca Viano, Clasa V. Daca va intrebati la ce categorie intra o astfel de masina-apartament, va pot spune ca in talon apare ca fiind V250 autoturism, chiar daca pe haion apare scris Marco Polo.

Dupa cateva zeci de ani, Marco Polo a ramas fidel radacinilor sale, chiar daca la prima vedere cele doua vehicule arata foarte diferite. 209 D pare inrudit cu un vehicul utilitar, in timp ce 250 d Marco Polo este confortabil si dinamic precum un autoturism.

Video: Mercedes-Benz a realizat o comparatie intre generatiile Marco Polo (1984 vs. 2019)

Configuratia modelului nostru Marco Polo a fost in varianta cu 5 locuri (80.500 euro cu TVA), adica doua locuri in fata si o bancheta cu 3 locuri in spate, insotite de o masa pliabila, precum si traditionalul "pat" cu saltea din spuma la nivelul acoperisului. Fata de generatia anterioara, Viano, Clasa V facelift are acum un sistem manual de ridicare a plafonului in mai putin de 10 secunde.

Bineinteles, la fel de rapida este si manevra de pliere a acoperisului, insa necesita doua persoane intrucat exista un sistem de siguranta. Fiind un sistem manual, nemtii au considerat ca in anumite situatii, sa zicem vant puternic, plafonul s-ar putea prabusi peste cei care stau pe saltea. De aceea, pe laterala dreapta fata, exista un sistem de siguranta care necesita o persoana sa il ghideze, in timp ce o alta persoana in interior trage cu putere de un maner care face ca plafonul sa se plieze. Mare atentie daca faceti aceasta procedura, trebuie sa va lasati rapid sub nivelul acoperisului intrucat acesta coboara cu o viteza destul de mare.

Video: Iata cat de rapid poate fi transformat autoturismul Clasa V Marco Polo intr-un vehicul de campare

In acest spatiu, care seamana cu un cort, unde pot dormi fara probleme doi adulti, avem doua lampi cu LED-uri, o trapa si doua "ferestre" daca tragem de fermoarele de pe laterale.

Patul de la etaj are o suprafata de cca. 2,05 m lungime x 1,13 m latime, putand tine doua persoane care impreuna nu depasesc 200 kg. In partea de jos, poate fi comandata o bancheta de doua locuri pe post de cuseta cu extensie de pat, fiind inca o suprafata de dormit de cca. 2,03 m lungime x 1,13 m latime. Prin urmare, Marco Polo poate caza fara probleme 4 adulti.

Salteau este destul de moale, este din spuma, are sub 10 cm si este pusa pe un sistem format din patrate din plastic cu rol de amortizare, precum niste arcuri, pentru a face patul mai confortabil.

Singura problema pentru unele persoane poate fi accesul, intrucat se face de pe scaunele fata si necesita putina conditie fizica pentru a te ridica in maini acolo sus. Nu exista o scara si daca va ganditi sa va folositi de cotierele scaunelor din fata, care sunt ceva mai sus, nu cred ca este o idee buna intrucat este posibil sa nu reziste la o greutate mare.

"La parter" gasim o bancheta din piele si materiale premium oriunde privim. In plus, geamurile laterale colorate au fiecare perdele care pot fi trase pentru a feri pasagerii de soare sau pentru a oferi un plus de intimitate.

O masa pliabila, cu suport pentru pahare sau sticle, poate fi folosita in timpul momentelor de pauza si relaxare. Configuratia modelului de test a fost mai apropiata de a unei masini business, intrucat a avut doua usi laterale electrice in loc de una si nu a avut mobilierul specific pentru o mini bucatarie.

Daca Marco Polo tot ne ofera cazare, atunci ar fi cazul sa avem si un loc unde sa ne punem hainele. Sub bancheta exista trei cutii incapatoare ideale pentru acest lucru. Suprafata de depozitare este mare, apropiata de capacitatea a doua-trei trolere pentru cala unui avion.

Revenind de la viata de vacanta, la cea de zi cu zi, noul Clasa V facelift poate transporta intr-un confort de autoturism premium pasagerii sai. In functie de configuratie, pot fi pana la 8 locuri. Modelul vine cu o transmisie automata cu 9 trepte (optional) care schimba lin treptele de viteza, as spune chiar imperceptibil. Desi este o masina de campare, monovolumul ruleaza relaxat la viteze de autostrada, fiind ajutat de un motor nou, de 2 litri diesel 190 CP.

Chiar daca Marco Polo se simte putin mai greu decat un Clasa V pentru pasageri, poate din cauza sistemului din acoperis, in momentul schimbarii in modul Sport, masina devine dintr-o data mai sportiva si mai stabila, intrucat suspensiile devin mai rigide.

Cum spuneam, greutatea masinii nu influenteaza performantele sportive si nici consumul. Interesant a fost faptul sa aflu ca V250 consuma mai putin la 100 km/h decat la 80 km/h. De ce? Intrucat transmisia automata mai urca cu o treapta.

La 100 de km/h, V250 are 1.500 de ture si consuma 5,3 litri la suta de km, iar la 80 km/h, consuma 5,6 la suta de km. La 120 km/h, forma aerodinamica isi spune cuvantul, consumul urca la 6,9 litri la suta de km.

In ceea ce priveste tehnologiile, Clasa V facelift vine in standard cu sistemele Crosswind Assist si ATTENTION ASSIST. Alte tehnologii interesante sunt Active Brake Assist si Highbeam Assist Plus. Mai multe informatii despre Clasa V Marco Polo sunt disponibile aici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri