Nu doar aderenta anvelopei este esentiala pentru a evita riscul acvaplanarii, ci si presiunea ei sau reducerea semnificativa a vitezei, spun reprezentantii Nokian Tyres.

Pe masura ce toamna se instaleaza, zilele devin mai scurte, iar precipitatiile cresc. Astfel, drumurile pot deveni periculoase atat in ​​timpul, cat si dupa rafalele de ploaie. Riscul de acvaplanare creste atunci cand apa colectata pe suprafata drumului nu are timp sa se usuce.

O perna de apa se formeaza sub anvelopa atunci cand banda de rulare nu poate elimina toata apa dintre pneu si sosea. Acest lucru face ca anvelopele sa isi piarda aderenta si directia, iar soferul sa piarda controlul asupra vehiculului. Acvaplanarea poate surprinde chiar si cei mai experimentati soferi.

Verificarea starii anvelopelor si a presiunii este vitala. O anvelopa de vara calitativa, cu o banda de rulare suficienta, este cea mai sigura alegere pentru drumurile umede.

„Starea anvelopelor este un factor important in prevenirea acvaplanarii; in cazul in care anvelopa este uzata, canelurile sale nu vor putea indeparta suficienta apa”, spune Matti Morri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres.

Citeste si:
Nokian Tyres lanseaza anvelopele Powerpoof SUV si Wetproof SUV
Nokian Tyres lanseaza...

Conform rezultatelor unui test comparativ, publicate in numarul 5 al editiei Tekniikan Maailma, din acest an, o anvelopa de vara uzata, cu o adancime a benzii de rulare de 3-4 mm, dispune de o manevrabilitate mult mai redusa decat cea a unei anvelope noi, cu o banda de rulare de 7 mm. In cadrul testului, anvelopa noua a inceput sa acvaplaneze la viteza de 83.1 km/h, atunci cand perna de apa de pe sosea avea 10 mm grosime. Pe de alta parte, anvelopa uzata a inceput sa acvaplaneze la viteza de 61.2 km/h. Astfel, pentru a evita riscul de acvaplanare, este recomandata inlocuirea anvelopelor atunci cand adancimea de rulare scade sub 4 mm.

Indicatorul de Siguranta (Driving Safety Indicator) cu care sunt dotate anvelopele Nokian Tyres permite monitorizarea benzii de rulare a anvelopelor. In plus, acesta indica si cantitatea de rulare care ramane pe anvelopa in timp.

O anvelopa de vara in stare buna reduce, de asemenea, distantele de franare pe suprafetele umede. In acest sens, Matti Morri atrage atentia asupra faptului ca tendinta de acvaplanare a autovehiculelor nu poate fi derivata din categoriile de aderenta listate pe anvelope.

„Categoriile de aderenta pe suprafete umede listate pe etichetele UE ale anvelopelor indica eficienta prinderii anvelopelor pe asfalt, chiar si in caz de precipitatii. Cu alte cuvinte, felul in care se comporta anvelopa la franarea pe asfalt umed. Cu toate acestea, tendinta acvaplanarii nu poate fi derivata din etichetele anvelopelor”, adauga Matti Morri.

Citeste si:
Acvaplanarea in cazul anvelopelor uzate are loc pana la 75 km/h
Acvaplanarea in cazul...

Pe langa starea anvelopelor, presiunea este, de asemenea, un factor semnificativ. Daca presiunea din anvelope este prea scazuta, este posibil sa nu isi pastreze forma in timpul contactului cu apa. Acest lucru va face masina mai sensibila la acvaplanare.

Evitarea depasirilor si a cantitatilor mari de apa de pe asfalt este, de asemenea, foarte importanta. Cel putin la fel de important ca starea anvelopelor este si ceea ce se intampla in spatele volanului. In acest sens, este recomandata reducerea vitezei in timpul condusului pe ploaie.

„Reducerea semnificativa a vitezei este necesara in timpul contactului cu formatiunile de apa de pe sosea. Ori de cate ori este posibil, soferii ar trebui sa incerce sa evite contactul cu acestea”, completeaza Morri.

De asemenea, depasirea nu este recomandata in zilele cu ploaie. Sansele de acvaplanare cresc atunci cand soferul decide sa schimbe banda de rulare.

Citeste si:
Nokian Tyres lanseaza o noua anvelopa de iarna pentru SUV-uri
Nokian Tyres lanseaza...

Ce ar trebui sa faceti daca masina incepe sa acvaplaneze:

- Pastrati-va calmul
- Eliberati acceleratia si apasati ambreiajului, pentru a incetini masina si a restabili aderenta. Franarea nu ajuta, deoarece reduce si mai mult aderenta
- Mentineti o directie dreapta pentru a evita parasirea carosabilului atunci cand este restaurata prinderea anvelopelor pe asfalt

Nokian Tyres dezvolta si produce anvelope premium pentru autoturisme, camioane si utilaje grele. Lantul Vianor furnizeaza anvelope si service auto. In 2018, vanzarile nete ale companiei au fost de 1,6 miliarde de euro si am avut aproximativ 4.800 de angajati. Nokian Tyres este listata la Nasdaq Helsinki.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Nokian lanseaza gama de anvelope de iarna