Sunt din nou probleme pe cei 22 de kilometri ai autostrazii Orastie-Sibiu dintre Cunta si Saliste, cunoscuti si ca “autostrada demolata”. Din cauza unei tasari aparute la km. 276 langa Aciliu cu o adancime de 7-9 centimetri si care se intinde pe circa 82 de metri, viteza de circulatie a fost redusa la 60 km/h in zona. Tasarea a aparut la doar 200 de metri de zona care a fost demolata si reconstruita in 2016, scrie G4Media.ro.

Compania de Administrare a Infrastructurii i-a trimis, ieri, in zona pe cei de la Centrul de Studii Tehnice Rutiere ┼či Informatica (CESTRIN) pentru a face o serie de teste si a vedea cu ajutorul unui georadar, aparat care scaneaza corpul drumului in profunzime, cât de serioasa este problema. Noi masuratori se vor face si astazi.

Ca solutie temporara si rapida se vor freza doua straturi de asfalt si se va returna bitum pe circa 80-100 de metri, pentru ca soferii sa poata circula in siguranta, spun reprezentantii CNAIR. Solutia finala va fi data, insa, de o expertiza, iar lucrarile de reparatie vor fi executate cel mai probabil in primavara anului viitor.

Compania de Infrastructura (CNAIR) a scos de mai multe ori la licitatie realizarea expertizei tehnice si revizuirea proiectului tehnic pentru cei 22 de kilometri din autostrada Orastie-Sibiu dintre Cunta si Saliste, insa nicio firma nu a depus oferte.

Lucrarile la cei 22,11 kilometri de autostrada dintre Cunta si Saliste au inceput in 2011. In noiembrie 2014, inaintea turului doi al alegerilor prezidentiale, când Victor Ponta – pe atunci premier si candidat – inaugura dintr-un microbuz proaspata sosea de viteza. Soferii au putut circula pe cei 22 de kilometri de drum rapid doar 10 luni. In acest timp, deficientele semnalate au fost numeroase: de la alunecari de teren, la crapaturi in asfalt sau fisuri la baza viaductului de la Aciliu.

Citeste si:
DNA claseaza dosarul lui Narcis Neaga, care a revenit in CNAIR
DNA claseaza dosarul fostului...

In toamna lui 2015 intregul lot a fost inchis circulatiei pentru repararea capitala a unei bucati, care a insemnat practic demolarea autostrazii pe o portiune de 200 de metri si reconstructia ei. Intreg lotul a fost redeschis definitiv in octombrie 2016. Din cauza problemelor aparute pe autostrada, CNAIR a reziliat contractul cu italienii de la Salini-Impregilo SpA, in ianuarie 2016. Valoarea contractului incheiat cu italienii era de 604,79 de milioane de lei, fara TVA.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Narcis Neaga, director al Companiei Nationale de Investitii Rutiere