Ce s-a finalizat in 2018

In decembrie a fost deschis circulatiei segmentul de 6,5 kilometri din autostrada Bucuresti - Ploiesti, km 0+000 (Intersectie Petricani) - km 3+325, Nod Centura Bucuresti si Nod Moara Vlasiei. Cei 3,3 km s-au alaturat altor circa 3,2 km deja finalizati, din apropierea strada Popasului si pana la Centura. In total, cei circa 6,5 km de la Centura si pana in soseaua Petricani vor avea cate trei benzi pe sens (fara banda de urgenta) si doua noduri: la intersectia cu Popasului si un sens giratoriu la intersectia cu strada Gherghitei. Proiectarea si executia acestui sector de autostrada au fost facute de Asocierea Aktor - EuroContruct Trading 98 pentru 129 de milioane de lei fara TVA.

La finalul anului a fost deschisa circulatia pe 11 kilometri din recent construita Varianta Ocolitoare Carei, din judetul Satu Mare. Varianta Ocolitoare, construita la profil de drum national, va permite tranzitarea cu o viteza de pana la 80 de km pe ora a zonei periurbane a Municipiului Carei, fara a intersecta traficul rutier urban, pe relatia Bucuresti-Satu Mare-Oradea- Bors. Amplasata pe DN 19, Varianta Ocolitoare Carei a costat peste 39 de milioane de lei, fara TVA si a fost finantata din fonduri europene.

Tot in decembrie, CNAIR a deschis circulatiei 13,7 kilometri din Autostrada Transilvaniei, pe loturile Ogra-Iernut si Ungheni-Iernut. Valoarea contractului Ungheni – Ogra a fost de 251 de milioane de lei fara TVA, iar lucrarile au fost realizate de asocierea SC Strabag SRL - SC Straco Grup SRL. Constructia lotului Ogra – Iernut, in lungime de 3,6 kilometri, a avut o valoare de 55,7 milioane de lei fara TVA, si a fost realizata de asocierea Geiger Transilvania SRL – Wilhem Geiger GmbH&Co.KG.

In septembrie, CNAIR a receptionat lucrarile de la Podul Gilau peste Somesul Mic si au deschis traficul pe inca 9,6 kilometri de autostrada. Podul, in lungime de 320 de metri, face legatura intre Gilau si Nadaselu, astfel ca odata cu deschiderea traficului pe acest sector de autostrada, conducatorii auto pot circula pe o lungime de 61 de kilometri, intre Campia Turzii si Nadaselu.

Autostrada Sibiu-Pitesti, cu...
Citeste si: Autostrada Sibiu-Pitesti, cu un pas mai aproape de realizare

In iulie s-a deschis circulatia rutiera pe autostrada Sebes – Turda, loturile 3 si 4 care insumeaza 29 de kilometri. Autostrada Sebes – Turda asigura o legatura intre sectiunile autostrazii existente A1 – Orastie-Sibiu si A3 – Gilau-Campia Turzii, cu o lungime totala de aproximativ 70 de kilometri, o viteza de proiectare de 120 km/h, inclusiv 7 intersectii, 4 servicii, 4 zone de odihna, un centru de intretinere si control, un centru de intretinere si monitorizare si 66 de structuri. Valoarea totala a proiectului ”Autostrada Sebes - Turda” este de 1,9 miliarde de lei (cu TVA) si este finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

In luna mai, comisia de receptie a CNAIR a decis deschiderea circulatiei pe noua varianta ocolitoare Caracal, pentru toate tipurile de autovehicule. Noua varianta ocolitoare a municipiului Caracal adauga 10,35 km noi de drum national, retelei existente; constructia a costat peste 40 de milioane de lei.

Ce s-a inceput in 2018

Tot in decembrie, CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea si executia Variantei de Ocolire a Municipiului Timisoara Sud, cu o lungimea de 25,69 km. Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia este Tirrena Scavi SpA. Valoarea contractului este de 272,4 milioane de lei fara TVA. Durata de realizare este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Perioada de garantie a lucrarilor ofertata de antreprenorul castigator este de 10 ani.

La inceputul lunii decembrie, CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea si executia lotului 3 aferent sectiunii 3C din autostrada Brasov - Targu. Mures - Cluj – Oradea. Lotul 3 (5,35 km), reprezentand subsectiunea 3C3 se intinde intre localitatile Biharia si Bors. Proiectarea si executia lotului 3 va fi realizata de asocierea Trameco SA – Vahostav Sk As – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Valoarea contractului este de 134,2 milioane de lei, sursa de finantare fiind fondurile europene nerambursabile. Durata de realizare a acestui contract este de 19 luni, din care 4 luni pentru activitatea de proiectare si 15 luni pentru executia lucrarilor.

CNAIR: Circulatia rutiera va...
Citeste si: Cati kilometri de autostrada estimeaza CNAIR pana in 2022?

Tot la inceputul lunii decembrie, CNAIR a semnat, la Craiova, primele 3 contracte pentru proiectarea si executia a 3 loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitesti. Cele 3 contracte semnate sunt aferente celor trei tronsoane ale drumului expres Craiova – Pitesti. Tronsonul 1 (17,7 km) va fi realizat de italienii de la Tirrena Scavi, iar contractul are o valoarea de 358 de milioane de lei fara TVA. Tronsonul 2 (39,85 km) este format din doua loturi. Proiectarea si executia tronsonului 2 - lotul 1 va fi facuta de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (ROMANIA), valoarea contractului fiind de 661,4 milioane de lei fara TVA. Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia tronsonului 2 - lotul 2 este asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 792 de milioane de lei fara TVA. Durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare si 24 de luni pentru executia lucrarilor. Lungimea totala a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate insumeaza o lungime de 57,55 km. Valoarea totala a celor 3 contracte este de 1,8 miliarde de lei fara TVA.

In noiembrie, CNAIR a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate si proiectului tehnic pentru drumul de mare viteza Focsani - Bacau cu Consitrans. Valoarea contractului este de 20,1 milioane de lei fara TVA, iar durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de incepere a contractului.

La finalul lunii octombrie, CNAIR a semnat contractul de proiectare si executie a pasajului Mogosoaia pe centura Bucuresti peste DN 1A cu Strabag. Valoarea contractului este de 32 de milioane de lei fara TVA.

Tot in octombrie, CNAIR a semnat contractul de proiectare si executie a variantei de ocolire a municipiului Barlad cu asocierea Tehnic Asist SRL - Tass Infra Logistic SRL. Proiectul are o lungime de 11,28 km, iar valoarea contractului este de 132 de milioane de lei fara TVA.

Prioritatile Ministerului...
Citeste si: Mediul privat, despre obiectivele Ministerului Transporturilor in 2019

In septembrie, CNAIR si Consitrans au incheiat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteza Ploiesti-Buzau.

CNAIR a mai semnat cu Consitrans contractul pentru studiul de fezabilitate pentru drumul de mare viteza Buzau-Focsani.

In aprilie au fost scoase la licitatie anunturile de intentie pentru proiectarea si executia a peste 68 de kilometri din autostrada Sibiu – Pitesti. Proiectul are 3 sectiuni, Sibiu – Boita (0,98 kilometri), Boita-Cornetu (30,35 kilometri) si Cornetu – Tigveni (37,4 kilometri).

In ianuarie a fost semnat contractul pentru realizarea podului suspendat peste Dunare in zona Braila, intre CNAIR si asocierea Astaldi – IHI Infrastructure Sytems. Durata contractului, cu o valoare de 1,9 miliarde de lei fara TVA este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare si 36 luni executie, iar perioada de garantie a lucrarilor va fi de 120 luni.

Sursa foto: Agerpres Foto