Magistratii de la Curtea de Apel Bucuresti au decis suspendarea lucrarilor la linia de cale ferata spre Aeroportul Henri Coanda (Otopeni). Instanta a admis cererile inaintate in acest sens se catre o persoana fizica si de catre reprezentatii unui hotel din zona. A fost suspendata si hotararea de Guvern in baza careia se fac exproprierile necesare desfasurarii lucrarilor. Ministrul demis al Transporturilor, Razvan Cuc, a declarat ca CFR SA va contesta decizia Curtii de Apel si ca lucrarile vor putea continua, noteaza g4media.ro.

“Am vazut ca s-a castigat in instanta de catre proprietarul unui hotel si de catre o persoana fizica suspendarea llucrarilor. Bineinteles ca CFR Infrastructura va contesta acest lucru”, a declarat Razvan Cuc.

Oficialul de la Transporturi s-a aratat increzator ca si in aceaste conditii lucrarile la linia de cale ferata spre aeroportul Otopeni vor fi gata in mai anul anul viitor.

Proiectul prin care Capitala se va lega printr-o linie de cale ferata de aeroportul Henri Coanda starneste nemultumirea oamenilor care vor fi expropriati. Acestia s-au plans ca trenul le va trece la cativa metri de fereastre si ca zgomotul si vibratiile le vor face viata un calvar.

CFR a semnat, pe 11 iunie, contractul pentru proiectarea si executia a 3 km de cale ferata si statia de la terminalul sosiri de la Aeroportul Henri Coanda. Lucrarile ar trebui sa inceapa vara aceasta si sa fie gata in mai 2020, inainte de meciurile organizate de Bucuresti la campionatul european de fotbal.

Asocierea Arcada Company - ISPCF - DB Engineering & Consulting GMBH a fost desemnata castigatoarea licitatiei pentru proiectul de modernizare a liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda, cu o oferta financiara de 398,1 milioane de lei fara TVA.

Valoarea totala estimata a contractului, care are o durata de 14 luni (doua luni pentru proiectare si 12 luni pentru executie), este de 420.113.085 lei, fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri de Coeziune si Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Obiectul contractului „Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti” Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucuresti, are drept scop asigurarea unei legaturi directe intre Gara de Nord Bucuresti si Aeroportul International Henri Coanda prin construirea unei cai ferate duble in lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, 3 podete, instalatie de centralizare electronica si o statie de calatori la terminalul T1.

Lucrarile pentru Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (Faza I) sunt incluse in obiectivul de investitii Modernizarea liniei Bucuresti Nord - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, in cadrul caruia CFR SA a semnat in luna aprilie si contractul de lucrari pentru Dublarea liniei de cale ferata intre statiile Mogosoaia si Balotesti, proiect in valoare de 50,5 milioane de lei, cu finantare asigurata din fonduri de la Bugetul de Stat.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri