Gica Popescu a precizat ca in urmatoarea perioada va fi aprobata autorizatia de constructie. ”Suntem aproape de a obtine autorizatia de constructie a liniei ferate care sa lege Otopeniul de gara centrala. Lucrurile sunt in regula si cu PUZ-ul (n.r. - Planul Urbanistic Zonal) si cu tot. Pe durata acestui an, 2019, vor incepe lucrarile, care vor dura opt luni. Exista deja si traseul, exista si proiectul. Pot spune acum ca vom merge la Euro cu trenul. Cel mai tarziu, in mai 2020 lucrarea va fi gata. Ideea este ca, pentru acest Euro 2020, noi trebuie sa avem mai multe posibilitati de a scoate oamenii din aeroport si de a-i duce la Bucuresti. Deci, vor fi si autobuze", a spus Popescu.

Teoretic, linia de cale ferata ar putea fi gata in anul 2020, poate chiar inainte de luna iunie, cand Romania gazduieste cele patru meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal. Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Sova, declara ca se va putea circula cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni in "orizontul anului 2020". Valoarea proiectului se ridica la 90 de milioane de euro.

Pasagerii ar fi trebuit sa ajunga pana acum cu trenul la aeroportul Otopeni. In 2016, fostul ministru al Transporturilor, Sorin Buse, relua proiectul mai vechi si promitea ca din primavara anului 2018 va fi gata linia de cale ferata care va lega direct gara de Nord de Aeroportul Henri Coanda. In ultimii doi ani trebuia sa fie modernizati 17 kilometri de cale ferata care exista deja si construiti inca 2,5 kilometri plus un pasaj pe sub DN1. Timpul in care ar urma sa fie parcursa distanta urma sa fie de 18 minute, iar biletul avea sa coste mai putin de 4 lei.

Doi ani si trei ministri mai tarziu, in iulie 2018, CFR Infrastructura abia a semnat contractul de intocmire a studiului de fezabilitate pentru cei 2,5 km de cale ferata noua care sa conecteze Aeroportul Otopeni de Gara de Nord, folosind magistrala M700 Bucuresti-Mogosoaia-Urziceni. La finalul lunii noiembrie, in Sistemul Electronic de Licitatii Publice, CFR lansa licitatia pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord-Aeroportul Henri Coanda. Proiectul va costa circa 500 de milioane de lei si va fi gata in 14 luni.

Noua cale ferata Gara de Nord...
Citeste si: Noua cale ferata Gara de Nord - Aeroport, prin campusul lui Tiriac

Gheorghe Popescu a fost eliberat, la cerere, din functia de consilier de stat in cadrul aparatului propriu de lucru al prim-ministrului, in februarie 2018, si a fost numit in functia de consilier onorific al premierului in domeniile promovarii programelor de sport si sustinerii proiectelor de dezvoltare a structurilor sportive, precum si in legatura cu organizarea Turneului final al Campionatului European de Fotbal 2020, cu activitate neremunerata.

Sursa foto: Silviu Matei | Agerpres Foto