Sa conduc sau nu, astazi? Aceasta este intrebarea pe care un proprietar de Bentley Mulsanne Speed si-o pune atunci cand se apropie de masina la inceptului zilei. Si asta pentru ca britanicii prezinta aceasta limuzina, care masoara 5,75 m in lungime, ca fiind destinata celor pasionati de condus. Asadar, am decis sa testam acest paradox de lux, petrecand o zi cu versiunea Speed a navei amiral Bentley.

Versiunea Speed este una dintre cele trei disponibile pentru Mulsane. Aceasta se alatura modelului "standard" si celui cu ampatament extins, cel din urma adaugand 25 cm la spatiul pentru picioare al pasagerilor din spate. Discutam despre un automobil precedat nu doar de reputatia sa, care straluceste in acest an centenar al marcii din Crewe, ci si de cifrele care fac parte din descrierea sa.

Spre exemplu, compartimentul motor gazduieste un V8 twin-turbo de 6.75 litri, care, pentru Mulsanne Speed, dezvolta 537 cai putere. Mai important, cuplul maxim al propulsorului se situeaza la 1.100 Nm, cu aceasta valoare fiind oferita inca de la 1.750 rpm.

Folosind o constructie traditionala, de otel, automobilul cantareste aproximativ 2,7 tone, deci putem vorbi despre o masa reala de 3 tone atunci cand acesta ruleaza cu pasageri si bagaje la bord. Acest salon de calatorii poate atinge 100 km/h in 4,9 secunde, iar daca cel de la volan continua sa accelereze, acul vitezometrului nu se va opri decat atunci cand masina atinge 305 km/h.

In general in acest segment de piata, rafinamentul primeaza in fata noutatii. Astfel, ciclurile de viata ale modelelor diversilor producatori sunt mai mari decat in cazul masinilor obisnuite. Asadar, Mulsanne se afla in showroom-uri inca din 2010, masina trecand prin mai multe schimbari intre timp.

Cel mai recent astfel de facelift a avut loc in 2017, atunci cand intreaga parte frontala, de la montantul A pana la spoilerul fata, a fost redesenata. Potrivit oricarei ere. Asa s-ar putea descrie designul acestui Bentley acum ca partea inferioara a barei fata nu mai sta in calea acestei titulaturi.

Vom mentiona ca exemplarul de test a fost imbracat in Black Velvet, o culoarea care trece de la aparenta sa aproape neagra atunci cand se afla la umbra, la o nuanta produnda de mov, in momentul in care soarele isi face aparitia.

In timpul testului, care a presupus in parcurs mixt (Bucuresti, autostrada A1 si alte drumuri europene), s-a observat lesne fascinatia altor soferi pentru Mulsanne Speed. Nu au fost rare ocaziile in care masina a primit un "culoar" prin trafic, pentru ca cei din jur sa-i contempleze liniile.

Fabrica Bentley din Marea Britanie dedica 400 ore constructiei unui exemplar Mulsanne. Iar cele 150 ore investite in asamblarea manuala a interiorului de piele, din care 37 sunt dedicate doar cusaturilor, se simt deindata ce patrunzi in habitaclu. Interiorul de piele al masinii de test era impartit intre doua nuante, anume Portland si Beluga, contrastul mentinand o atmosfera de gala.

Desigur, furnirul Dark Stained Madrona joaca si el un rol important in impresia pe care ti-o lasa habitaclul. De exemplu, petele negre aplicate pe lemnul Madrona, cunoscut sub numele de "Copacul Capsunilor", adauga o nota de autenticitate designului intr-o epoca in care din ce in ce mai multi producatori auto ofera finisaje interioare care imita asemenea texturi.

Podeaua habitaclului iti atrage si ea atentia, aceasta fiind decorata cu covoare din lana. Iar rezistenta lor la murdarie e impresionanta, in special avand in vedere cat de moi se simt, chiar si print talpa pantofilor.

Multitudinea de butoane de pe bord si consola centrala ne amintesc inca odata ca ne afla intr-un automobil traditional. Iar daca fanii culturii digitale vor vrea sa folosesca ecranul tactil al masinii, e recomfortant sa stii ca ai comenzi fizice, directe, pentru functiile importante ale vehiculului.

Bentley Mulsanne Speed - cum te simti la volan

Prima jumatate a testului s-a desfasurat in conditii de trafic greu, atat in capitala cat si pe drumurile din afara ei. Si, oricat de tare te-ai grabi, acest Mulsanne Speed are un mod aparte de a te echilibra.

Practic, indiferent de ce arata vitezometrul si de conditiile de drum, atmosfera in masina se mentine in mare parte constanta, totul fiind orientat pentru a te relaxa. Cu toate acestea, in prima parte a calatoriei, ne-am fi dorit sa ne aflam pe privilegiatul loc din dreapta spate.

Soferul trebuie sa calculeze cu grija dozarea pedalei de acceleratie atunci cand calatoria se desfasoara "in regim de urgenta", pentru ca tangajul si ruliul, care nu lipsesc nicidecum din meniu, sa nu-l deranjeze pe omul de afaceri.

Dealtfel, exista multe indicii despre cum ar trebui condus acest model, de la cursa foarte lunga a pedalei din dreapta, la modul in care simti masa masinii atunci ca iti doresti sa incetinesti brusc. Ei bine, pe drumul de intoarcere, cand am impartit carosabilul cu mult mai putine masini, scaunul soferului a fost pur si simplu irezistibil.

Felul in care se aude motorul, acest V8 care a implinit 70 ani de evolutie in 2019, precum si modul in care vocea sa poate fi combinata cu recitalul sistemului audio, au adus o experienta memorabila. Audiofili se vor bucura sa afle ca masina poate fi dotata cu un sistem Naim, a carui putere de 2.200 wati a stabilit un record mondial pentru echipamente audio OEM (de fabrica) in urma cu cativa ani.

Citeste si:

    Totusi, felul in care iti este livrata muzica e ceea ce impresioneaza cel mai tare, intrucat acustica da impresia fiecarui pasager ca partea sa de habitaclu e cea care domina interiorul in materie de decibeli.

    Putem spune ceva similar si despre acel cuplu maxim de 1.100 Nm: faptul ca intreaga sa valoare de disponibila de la doar 1.750 rpm inseamna ca transmisia automata ZF cu 8 rapoarte nu va dori sa retrogradeze prea des, permitandu-ti astfel sa te bucuri de experienta fara intreruperi. Iar asta s-a dovedit a fi mai important decat forta bruta a propulsorului.

    Confortul limuzinei britanice este dat si de anvelopele Dunlop, care au o structura interioara speciala, cu elemente din spuma, pentru a reduce zgomotul la rulare.

    In materie de comfort, suspensia pneumatica reuseste sa netezeasca aproape toate imperfectiunile drumului, chiar daca jantele masinii sunt de 21 inci in diametru. Iar in cazul in care asfaltul se termina, poti creste garda la sol cu ajutorul acestei suspensii, numai ca trebuie avut in vedere ca vorbim totusi despre un automobil care livreaza puterea catre puntea spate, masina neavand tractiune integrala.

    Citeste si:

      Desigur, manevrabilitatea este dictata de aceasta configuratie, iar veleitatile sportive sunt aduse si de directia surprinzator de comunicativa. Totusi, directia insista in a nu oferi un nivel prea mare de asistenta chiar si atunci cand parchezi. Intr-un mod surprinzator, pretentiile directiei in timpul manevrelor la viteza redusa sunt poate singurul aspect al masinii care necesita acomodare. In rest, este surprinzator cat de usor se conduce Mulsanne Speed.

      Cat costa un sedan Bentley

      Pretul unui Bentley Mulsanne Speed porneste de la 276.300 euro si depaseste usor 300.000 euro. Pretul exemplarului testat este de 318.585 euro cu TVA. Desigur, asemenea cifre pot parea foarte ridicate, chiar si in contextul unei limuzine de lux. Dar asta doar daca ne raportam la acest Bentley strict in ceea ce poate fi masurat cu instrumente, ceea ce ar acoperi numai partial atributele masinii.

      In realitate, Mulsanne Speed ofera experienta de condus memorabila a unei masini clasice, de genul celor regasite spre exemplu in faimoasa colectie Tiriac, impachetand-o intr-o formula moderna, ceea ce aduce beneficii in materie de siguranta si utlizare facila.

      Iar intr-o epoca in care condusul autonom si propulsia electrica sunt niste subiecte tot mai populare, asemenea automobile devin din ce in ce mai rare, ceea ce sporeste farmecul acestui Bentley Mulsanne Speed.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Cristian Gubandru
      Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Auto »



      Setari Cookie-uri