Industria auto trece, mai repede decat ne asteptam, la motorizarile electrice. Cea de-a doua generatie a modelului de oras Peugeot 208 va avea in gama pentru prima data si o motorizare electrica, insa va costa cu aproximativ 10-12.000 euro mai mult decat aceeasi echipare pe benzina (echiparea GT - 29.000 euro).

Asadar, avem o masina pe care o putem comanda atat cu motorizari pe benzina, diesel si electrica. Din cele 7 nuante, noul 208 are trei culori noi: galben metalizat Faro, albastru Vertigo si rosu Elixir. Bineinteles, culoarea de lansare pentru modelul electric va fi albastru vertigo.

Noul Peugeot 208 este mai lung, mai lat si cu garda la sol mai joasa fata de modelul pe care il inlocuieste. Partea frontala dispune de o semnatura luminoasa evidentiata de blocurile optice cu tehnologie LED (in functie de versiune), vizibile atat ziua, cat si noaptea, cu efectul caracteristic al celor 3 gheare, dar si de semnatura vizuala prezenta in partea de jos a noului Peugeot 508.

Motorizari Peugeot 208

Cel mai puternic 208 va fi cel electric, avand 136 de cai putere. In cazul propulsoarelor pe combustibil, cel mai puternic motor va avea 130 CP (1,2 litri benzina) si va fi disponibil anul viitor.

Motorizarile disponibile in prezent pe noul 208 sunt 1,2 litri benzina in trei cilindri cu puteri de 75 CP si 100 CP, cuplate la transmisii manuale cu 5 si 6 trepte, dar si o cutie automata cu 8 trepte. Este disponibil un singur propulsor diesel de 1,5 litri 100 CP.

Preturi Peugeot 208

Pentru Romania, sunt doar trei echipari disponibile: Active, Allure si GT. Versiunea electrica va fi disponibila doar in echiparea GT.

Cel mai mic pret pentru noul Peugeot 208 este de 13.800 euro cu TVA pentru echiparea Active. Urmeaza echiparea Allure de la 16.400 euro si GT de la 20.200 euro.

Daca va doriti o masina cu transmisie automata, pretul cel mai mic este de 17.200 euro in echiparea Active si 18.500 euro in echiparea Allure. Intrucat echiparea GT este doar pentru masini cu transmisie automata, pretul este 20.200 euro.

Impresii

Am condus noul Peugeot 208 in nuanta rosu Elixir cu motorizarea de 1,2 litri 100 CP si cutie automata cu 8 trepte. Masina este foarte placuta in special pe autostrada la o viteza de 130 KM/h. Este foarte liniste in interior, nu se aude zgomotul tipic facut de vant la viteze mari si isi mentine fara probleme traiectoria. In concluzie, are un comportament de masina dintr-o clasa superioara. In trecut, masinile de oras nu erau atat de placute si pe autostrada.

Modelele de oras au avansat destul de mult ca tehnologie si pot fi conduse fara probleme, la drum lung, in afara orasului. Nu te vei simti obosit nici dupa 3-4 ore de condus. Cam atata timp am petrecut si noi cu masinile timp de o zi si nu ne-am simtit obositi.

In ceea ce priveste motorizarea de 100 CP nu pot spune ca se simte rapida, dar nici lenesa. De regula, in masinile bine izolate fonic nu mai simti asa de tare puterea. Am selectat si cele trei moduri de condus: Eco, Normal si Sport. Nu am perceput o diferenta de putere, a fost mai mult o diferenta de sunet. In modul Sport, propulsorul in trei cilindri iti ofera un sunet mai accentuat de putere cand incepi sa urci in ture.

Interiorul este deosebit. Mai ales designul ceasurilor de bord, care in echiparile Allure si GT sunt digitale (i-Cockpit 3D). Noul 208 are si un ecran tactil HD de 10" si 7 butoante deosebite de tip switchi. Ambianta interioara poate fi personalizata prin intermediul celor 8 LED-uri RGBi.

Noul 208 are cateva tehnologii din clase superioare, care ajuta soferul in oras, dar si la drum lung:

- Peugeot Drive Assist: monitorizeaza traiectoria pastrand masina pe banda de circulatie, recunoaste indicatoarele rutiere, regleaza viteza si distanta

- Active Safety Brake: masina va frana automat daca detecteaza o coliziune cu un pieton sau o alta masina

- Full Park Assist: sistemul poate parca masina fara ca soferul sa manevreze volanul sau pedalele

- Active Blind Sport Monitoring System: soferii sunt avertizati de prezenta unui vehicul in unghiul mort

Mai multe detalii despre noul Peugeot 208 sunt disponibile aici.

FOTO: Dragos Savu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri