Cum afectează coronavirus industria auto la nivel global: soluții scumpe adoptate de fabrici pentru a nu opri producția

Industria auto este afectată la nivel global de coronavirus, atât prin lipsa de componente din China, cât și prin dificultățile înregistrate de transporturile de mărfuri. Ca plan de urgență, Nissan, spre exemplu, dar și alte companii din America își asumă costuri mai mari și trimit piese auto cu avionul către anumite fabrici pentru a nu opri producția, scrie Automotive News.

Livrările de piese auto se mută pe calea aerului

Cum multe granițe se închid zilnic, o soluție pentru ca fabricile de mașini să nu întrerupă producția este transportul aerian.

Nissan a început să trimită componente auto cu avionul către fabricile sale din Mexic, chiar dacă costul de transport este mult mai mare.

Aproximativ 80% din vehiculele fabricate în Mexic sunt exportate în Statele Unite. Potrivit Organizației Internaționale a Producătorilor de Autovehicule, Mexic este al șaptelea cel mai mare producător auto din lume.

Producția auto în America rămâne constantă, ajutată de transporturile aeriene

General Motors, Ford Motor Co. și Fiat Chrysler Automobiles au declarat că nu a existat nicio perturbare a producției americane. Producătorii auto și furnizorii de componente au evitat oprirea producției în Statele Unite apelând la transporturile aeriene, care asigură furnizarea de piese către diferite fabrici.

Citeste si:
Coronavirus:Coronavirus: Unde sunt cele mai multe cazuri raportate...
Coronavirus: Unde sunt cele...

Kalitta Air, un transportor internațional de mărfuri aeriene din Michigan, care are printre clienți companiile auto, operează cu 25% mai multe zboruri decât de obicei, din cauza cererii mai mari din partea clienților, iar programul pe termen scurt este foarte aglomerat. „Rezervăm zboruri până la sfârșitul lunii aprilie”, a declarat reprezentantul companiei.

Chiar dacă fabricile de mașini din America nu au întrerupt activitatea, vânzările au scăzut în regiunile afectate de coronavirus. În Seattle, vânzările au coborât cu 20%.

China reia activitatea după o lună de pauză, Europa o închide

În China, după ce fabricile de mașini au fost oprite mai mult de o lună, săptămâna aceasta unele branduri auto au reluat producția. Honda a reluat activitatea la uzina din Wuhan. Autoritățile chineze au ridicat restricțiile doar pentru câteva industrii cheie.

Nissan Motor Co., care operează și o fabrică de vehicule în provincia Hubei, intenționează să reia parțial producția, împreună cu o altă fabrică din Zhengzhou, provincia Henan.

Citeste si:
Cum arată cea mai nouă linie de producție inaugurată în România
Cum arată cea mai nouă linie...

Fiat Chrysler Automobiles a declarat că va începe să pună în aplicare închideri temporare la unele dintre fabricile sale italiene, iar cel mai mare grup de dealeri din Italia a declarat că își va închide porțile până pe 3 aprilie pentru a ajuta la combaterea celui mai grav focar de coronavirus din Europa.

Un purtător de cuvânt al FCA a declarat că fabricile afectate se află în Pomigliano d'Arco, Melfi, Atessa și Cassino. Fiecare fabrică va fi oprită pentru două sau trei zile (miercuri - sâmbătă). Producția este programată să repornească luni.

Cel mai mare dealer italian de mașini, Autotorino, care a vândut anul trecut 29.100 de mașini noi și 22.400 de autovehicule rulate, va închide reprezentanțele pentru prima dată în istoria sa de 55 de ani. Autotorino are 1.700 de angajați și un venit de 1,22 miliarde de euro în 2019. Concesionarii companiei din regiunile nordice italiene Piedmont, Lombardia, Emilia Romagna, Veneto și Friuli-Venezia Giulia vând mașini pentru Fiat, Jeep, BMW, Mercedes-Benz, Toyota, Hyundai, Kia, Mitsubishi și Subaru.

Citeste si:
Mercedes-Benz a inaugurat un centru logistic pentru distribuția de...
Mercedes-Benz a inaugurat un...
Sursa foto: Image by x3 from Pixabay
Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri