Bulgaria și România, cel mai mare declin al vânzărilor auto din UE

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut cu 7,2% în februarie, a anunţat miercuri Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/, în timp ce Bulgaria şi România au raportat cel mai semnificativ declin, transmite DPA.

Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Luna trecută, au fost livrate în Europa aproximativ 1,07 milioane de vehicule, faţă de 1,15 milioane de unităţi în perioada similară din 2019. Cea mai mare scădere a fost raportată în Bulgaria (minus 29,2%) şi România (minus 26,8%).

Marile pieţe auto europene au înregistrat scăderi în februarie, de la -10,8% în Germania, la -8,8% în Italia, -6% în Spania şi -2,7% în Franţa.

Conform ACEA, declinul pieţei auto europene a fost determinat de schimbările legislative majore anunţate de unele state din UE, de înrăutăţirea condiţiilor economice şi a incertitudinii în rândul consumatorilor.

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut în primele două luni din acest an cu 7,3%, fiind livrate aproximativ 2,20 milioane de vehicule, faţă de 2,37 milioane de unităţi în perioada similară din 2019. Cel mai semnificativ declin a fost raportat în România (-18,1%) şi Bulgaria (-16,2%).

Marile pieţe auto europene au înregistrat scăderi în perioada ianuarie-februarie 2020, de la -9% în Germania, la -77,8% în Franţa, -7,3% în Italia, şi -6,8% în Spania.

Vânzările de autoturisme noi în Europa au urcat cu 1,2% în 2019, cea mai dinamică piaţă auto fiind cea din Lituania, unde înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat un avans de 43,2% în ritm anual, urmată de piaţa din România, care a raportat o expansiune de 23,4%.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri