Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut cu 7,2% în februarie, a anunţat miercuri Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/, în timp ce Bulgaria şi România au raportat cel mai semnificativ declin, transmite DPA.

Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Luna trecută, au fost livrate în Europa aproximativ 1,07 milioane de vehicule, faţă de 1,15 milioane de unităţi în perioada similară din 2019. Cea mai mare scădere a fost raportată în Bulgaria (minus 29,2%) şi România (minus 26,8%).

Marile pieţe auto europene au înregistrat scăderi în februarie, de la -10,8% în Germania, la -8,8% în Italia, -6% în Spania şi -2,7% în Franţa.

Conform ACEA, declinul pieţei auto europene a fost determinat de schimbările legislative majore anunţate de unele state din UE, de înrăutăţirea condiţiilor economice şi a incertitudinii în rândul consumatorilor.

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut în primele două luni din acest an cu 7,3%, fiind livrate aproximativ 2,20 milioane de vehicule, faţă de 2,37 milioane de unităţi în perioada similară din 2019. Cel mai semnificativ declin a fost raportat în România (-18,1%) şi Bulgaria (-16,2%).

Marile pieţe auto europene au înregistrat scăderi în perioada ianuarie-februarie 2020, de la -9% în Germania, la -77,8% în Franţa, -7,3% în Italia, şi -6,8% în Spania.

Vânzările de autoturisme noi în Europa au urcat cu 1,2% în 2019, cea mai dinamică piaţă auto fiind cea din Lituania, unde înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat un avans de 43,2% în ritm anual, urmată de piaţa din România, care a raportat o expansiune de 23,4%.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
Transportatorii NU vor carantina de 14 zile pentru șoferii de curse externe
Setari Cookie-uri