Piața auto din România: primul an cu început negativ după 6 ani de creștere

Piața auto din România a înregistrat în primele două luni ale anului un început negativ după șase ani de creștere, declinul fiind de peste 20%, comparativ cu ianuarie-februarie 2019. Dacia și Ford sunt brandurile cu cele mai mari scăderi, - 38%, respectiv - 47%, reiese din datele APIA.

Evoluția din România este în linie cu cea din Europa și, într-o oarecare măsură, poate fi explicată de conjunctura pieței, generată de respectarea unor obiective de emisii CO2 mai severe pentru anul 2020, fapt ce este posibil să fi stimulat, înmatricularea mai rapidă a unor unitați în decembrie 2019.

Actualul blocaj din transporturi și închiderile mai multor fabrici auto vor face ca vânzările de mașini noi anul acesta să scadă comparativ cu anul trecut.

În România, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care, după două luni din anul 2020 realizează 62% din totalul achizițiilor de autoturisme, cele fizice realizând restul de 38%.

Top 10 mărci auto cu cele mai mari volume în primele 2 luni:

  1. Dacia: 5.744 unități, - 38%
  2. Volkswagen: 2.005 unități, + 28,5%
  3. Skoda: 1.822 unităţi, +3,8%
  4. Renault: 1.790 unități, - 14%
  5. Hyundai: 1.548 unități, + 27%
  6. Toyota: 1.156 unități, - 4,5%
  7. Ford: 1.034 unități, - 47%
  8. Suzuki: 669 unități, - 1,6%
  9. Mercedes-Benz: 651 unități, + 39%
  10. BMW: 582 unități, - 5%

Citeste si:
Piaţa auto europeană a explodat în aprilie. România, la coada...
Piaţa auto europeană a...

Dacă luăm în calcul și autovehicule comerciale, topul pe mărci este condus de către Dacia, cu 6.214 unități, urmată de către Volkswagen, cu 2.363 unități, Renault, 2.134 unități, Skoda, 1.822 unități și Ford 1.578 unități.

Top cele mai vândute modele în primele 2 luni:

  • Dacia Logan: 2.435 unități vândute,
  • Dacia Duster: 1.473 unități,
  • Dacia Sandero: 1.376 unități,
  • Skoda Octavia: 998 unități,
  • Renault Clio: 768 unități.

Autoturismele pe benzină continuă să dețină cea mai mare pondere, respectiv 66% din total. În ceea ce privește motorizările diesel, ponderea acestora a crescut cu 2,7%. Pe subcategorii, este o creștere de 63,8% la autoturismele full electrice și o creștere de 101,8% la cele plug-in.

Citeste si:
Iohannis, despre PNRR: Aprobarea rapidă a planului nu ar ajuta
Iohannis, despre PNRR:...

Sursa foto: Zoriana Zaitseva / Shutterstock

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri