Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Guvernului revizuirea Ordonanței Militare nr. 4 din 29.03.2020, prin excluderea clarã a conducãtorilor autovehiculelor de transport marfã cu capacitatea maximã autorizatã mai mare de 2,4 tone care realizeazã transporturi internaționale de la mãsurile de izolare/carantinare, dacã aceștia nu prezintã simptome asociate noului coronavirus (COVID-19).

Dacã Ordonanța nu este revizuitã, astfel încât familiile șoferilor sã nu fie plasate automat în carantinã timp de 14 zile, dacã nu se renunțã la formulare și la izolare pentru șoferii de camion, atunci niciun conducãtor auto nu va mai dori sã meargã în curse.

Ce spun firmele de transport rutier și șoferii:

1. cel mai bine ar fi sã se renunțe și la formulare și la izolare pentru șoferii de camion asimptomatici!
2. nicio țarã din Europa de vest în afară de România nu își izoleazã șoferii de camion
3. șoferilor de camion li se mãsoarã temperatura doar la ieșire din Italia
4. șoferii nu intrã în marile aglomerãri urbane, ocolesc orașele utilizând șoselele de centurã și centrele logistice sunt în afara localitãților sau la periferie, astfel cã riscul de contaminare scade foarte mult
5. datoritã derogãrilor la Regulamentul 561/2006 privind timpul de conducere și odihnã, șoferii opresc mai rar în parcãri și nu mai socializeazã între ei, pãstrând distanțarea socialã
6. uneori șoferii sunt singurele persoane din familie care aduc un venit și atunci sunt foarte atenți sã respecte toate regulile de igienã, de distanțare socialã
7. cine va susține economia României? Dacã nu mai are cine să transporte marfã cum vom exporta și importa bunuri? Centrele logistice, magazinele, producãtorii, exportatorii vor apela la firme din afara României.
8. cine va suporta costurile de izolare? Statul? Nu cred! Cetãțeanul prin prețul produselor!
9. șoferii refuzã sã plece în curse de teama izolãrii lor și a familiilor lor la retur din cursã
10. procedurã birocraticã inutilã - cu creșterea timpului de așteptare la frontiere
11. creșterea expunerii riscului de contaminare
12. managementul firmelor de transport se preocupã în mod constant de starea de sãnãtate a șoferilor și sunt primii care pot raporta eventuale cazuri cu simptome
13. nu se blocheazã transportul rutier
14. la intrarea în România pe 4 puncte de trecere a frontierei timpul de așteptare este mai mare decât la intrare din Austria în Ungaria în condițiile în care fluxul de vehicule comerciale care intrã în România este considerabil diminuat de autovehiculele care merg spre Croația, Serbia, cele care au destinație Ungaria. Acest lucru se datoreazã formularelor inutile pentru șoferi.
15. se genereazã costuri suplimentare autoritãților DSP și poliției locale cu vânãtoarea șoferilor în localitãțile de domiciliu
16. de ce pe vameși, polițiștii, jandarmii, armata, care sunt cu mult mai expuși zilele acestea, fațã de șoferi, nu intrã în izolare împreunã cu familia? Ei dupã ce ies din turã, au dreptul sã stea cu familia, iar noi, șoferii, nu!
17. șoferii sunt speriați și refuzã sã mai plece în cursã dacã de fiecare datã apar atâtea discuții la nivelul autoritãților din România cu privire la situația lor
18. mãsura este costisitoare și inutilã atât prin practica țãrilor vestice dar și prin comparație cu alte segmente sociale cu risc real sporit de contaminare - spre care ar trebui canalizatã atenția și efortul și bugetul autoritãților DSP și prefecturilor și consiliilor locale
19. șoferii de camion sunt super izolați pe toatã durata cursei - fiind singuri în cabina sau cel mult în echipaj
20. șoferii de camion sunt expuși la contaminare cu Covid 19 tocmai prin procedurile de control de la frontiere - unde trebuie sã se dea jos din cabina sã meargã la corturile DSP
21. dacã sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta produsele alimentare pentru populație
22. dacã sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta medicamentele pentru spitale și populație
23. dacã sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta tehnica medicalã, produsele pentru dezinfectare, curãțenie pentru spitale și populație
24. în marea majoritate a cazurilor nu încarcã și nu descarcã mãrfurile/ nu au contact cu alte persoane, zonele de încãrcare / descãrcare sunt zone care în principiu sunt bine controlate epidemiologic.
25. Șoferiilor le este verificatã temperatura de cele mai multe ori la locul de încãrcare si descãrcare a mãrfii
26. Șoferii de camion intrã în contact cu extrem de puțini oameni în timpul unei curse, cu excepția controlului la frontierele România ( la intrare în Ungaria Poliția de frontierã este amplasatã la nivelul cabinei camioanelor și șoferii nu se dau jos din cabinã)
27. familiile șoferilor fac subiectul izolãrii pânã la 14 zile, chiar dacã șoferii stau doar o zi sau douã acasã, iar de multe ori membrii familiei sunt implicați în furnizarea de servicii vitale
28. Ungaria care a introdus pe 27.03.2020 conceptul de autoizolare a șoferilor maghiari la întoarcerea din curse pe teritoriul Ungariei, a renunțat la aceastã mãsurã pe 28.03.2020
29. Lucrãtorii din Politia de frontierã și DSP ar trebui sã se autoizoleze 14 zile dupã fiecare zi de lucru - având în vedere cã vin în contact zilnic cu sute de oameni care intrã în România provenind din zone roșii COVID19
30. Dacã lucrãtorii din Politia de frontierã și DSP merg acasã la familie. Familiile acestor lucrãtori ar trebui sã se autoizoleze 14 zile și membri ai familiilor ar trebui sã stea acasã cu 75% din banii de la asigurãri de stat. Mulți membri de familie (soți, pãrinți, copii) ai șoferilor lucreazã în domenii strategice pentru zilele acestea poliție, spitale, jandarmerie, comerț. Vor fi astfel afectate și alte firme care pentru moment pot lucra și pot aduce taxe la stat. În alte cazuri, membri familiei își pot pierde locul de muncã.
31. Dacã un șofer face tur-retur și stã doar 2-3 zile acasã, ar însemna cã pe întreaga perioadã a stãrii de urgențã (care poate dura luni de zile), sã nu își vadã familia, fãrã ai pune în izolare. Sunt în primul rând oameni. Dacã vine din alte zone, în regim comunitar, și are liber doar 3-4 sãptãmâni, jumãtate din aceastã perioadã o petrece departe de familie pentru "a-i proteja". Dacã economia depinde de ei, de ce nu ii testeazã. Așa ar fi în siguranțã și ei și familiile lor,.

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesionalã și patronalã, neguvernamentalã, independentã, apoliticã, fondatã în 1990 pe principii democratice, care promoveazã și apãrã interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare pânã în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectueazã transporturi interne și internaționale de marfã și persoane.

Citeste si:
Transportatorii rutieri solicită Guvernului măsuri urgente de...
Transportatorii rutieri...

Sursa foto: Image by planet_fox from Pixabay


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
O țară obligă benzinăriile să instaleze stații pentru mașini electrice
Setari Cookie-uri