Industria auto din România, motorul economiei naționale, pierde circa 124 de milioane de euro pe zi din cauza opririlor de producție, estimează Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

"O zi de oprire a producţiei industriei auto în România generează o scădere de business de 124 de milioane de euro. Industria auto a fost și va fi motorul economiei naționale. Trebuie să avem grijă și să îi asigurăm condițiile necesare pentru a-l reporni după această perioadă de criză", a declarat pentru wall-street.ro Adrian Sandu.

Uzina Dacia, cel mai mare angajator în industrie din România, a oprit temporar activitatea între 18 martie și 5 aprilie. Angajații vor fi plătiți, conform contractului colectiv de muncă, cu 75% din salariu.

De asemenea, compania Ford a anunţat că angajaţii fabricii de la Craiova au intrat în şomaj tehnic pe 19 martie pentru câteva săptămâni, în funcție de evoluția acestei pandemii, de restricțiile impuse la nivel național, de constrângerile legate de lucrul cu furnizorii, dar și de nevoile de stoc ale dealerilor. Angajații Ford Craiova vor beneficia de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază.

Pirelli a prelungit suspendarea activității fabricii sale din Slatina ca urmare a noilor măsuri guvernamentale, mai restrictive, introduse în lupta împotriva Covid-19, inclusiv noi limitări ale libertății de mișcare. Producția nu va începe din 1 aprilie, așa cum a fost anunțat inițial. Compania evaluează situația pentru a stabili o nouă dată de începere.

Citeste si:
Pirelli va creste capacitatea de productie de la Slatina cu 50%
Pirelli vrea sa creasca...

Industria auto din România este unul dintre cele mai afectate sectoare de efectele pandemiei de coronavirus. Specialiștii din piața muncii se așteaptă la un efect de domino în acest sector, în care pe lângă companiile mari, emblematice din piață, să fie puternic afectați de reducerea activității, sub efectele coronavirusului, și actorii mai mici.

Industria de automotive este cea mai afectată, însă nu mă refer doar la marile companii precum Ford sau Dacia, ci și la furnizorii lor, pentru că este un efect de domino. Sunt companii mici, dar și mai mari, unii au chiar și peste 1000 de angajați, furnizori ai celor două companii, care probabil nu au vizibilitatea brandului pe care le au cele mari, dar care vor intra și ele într-o întrerupere de activitate, adică în șomaj tehnic, pentru că nu știu ce se va întâmpla”, a declarat pentru wall-street.ro șeful companiei de recrutare Adecco.

Industria auto din România generează aproape 30 de miliarde euro, 14% din PIB și circa 26% din totalul exporturilor naționale, cu peste 227.000 salariați direct implicați în acest sector.

Citiți și Industria auto, încotro? Salariile din acest sector sunt la jumătate față de cele din țările care plătesc bine.

Citeste si:
Orban, după discuțiile cu șefii Renault: Nicio concluzie privitor...
Orban, după discuțiile cu...

Guvernul a făcut calcule și se pregătește pentru perspectiva ca 500.000, chiar până la un milion de oameni, să fie trimiși în șomaj tehnic în România, din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus.

Sursa foto: Ju1978/shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
GCS: 119 cazuri de îmbolnăvire cu Coronavirus raportate în ultimele 24 de ore
Setari Cookie-uri