Reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atrag atenţia că există unele "voci" la nivelul autorităţilor române care doresc reducerea ponderii transportului internaţional, şi implicit a importului, pentru a promova producătorii autohtoni.

UNTRR susţine că, deşi măsura este bună la nivel teoretic, în practică, "independenţa alimentară se construieşte pe o perioadă de mai mulţi ani, prin creşterea productivităţii şi competitivităţii producătorilor şi nu prin blocarea artificială a importurilor", scrie Agerpres.

"Peste două treimi din exporturile ţării se realizează cu importuri de completare, iar prin diminuarea transportului internaţional, prin măsura de trimitere în izolare/carantinare a şoferilor profesionişti asimptomatici şi a familiilor acestora timp de 14 zile, România va fi lipsită de posibilitatea importului pe cale rutieră de materiale şi echipamente medicale pentru reţeaua sanitară şi de bunuri pentru populaţie. În plus, nici mărfurile româneşti nu vor mai putea fi livrate partenerilor externi, indiferent de natura acestor mărfuri", potrivit UNTRR.

Potrivit Ordonanţei Militare nr. 4 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, Art.4 - (1), "La intrarea în ţară, pentru protejarea propriilor familii, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse, pentru una dintre următoarele modalităţi de protecţie împotriva răspândirii COVID-19: a) carantinarea în spaţii puse la dispoziţie de către angajator; b) izolarea la domiciliu împreună cu toate persoanele cu care locuiesc/se gospodăresc, sau singuri, în alt spaţiu locativ disponibil; c) carantinarea la cerere, în spaţiile puse la dispoziţie de autorităţile administraţiei publice, cu suportarea cheltuielilor aferente carantinării."

Reprezentanţii UNTRR consideră că, "având în vedere aplicarea defectuoasă a ordonanţei militare nr. 4/2020", majoritatea şoferilor vor refuza să mai meargă în curse pentru a fi acasă cu familiile lor de Paşte, în condiţiile în care, începând de sâmbătă, 4 aprilie, vor fi exact 14 zile până la Sărbătorile Pascale.

"Măsura de izolare a şoferilor profesionişti asimptomatici şi a familiilor lor timp de 14 zile va duce la un blocaj în economia României în următoarele săptămâni, şi aşa grav afectată de criza provocată de noul coronavirus COVID-19", se menţionează în comunicat.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Sursa foto: Lukas Gojda / Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
Strabag va construi sectorul de autostradă Târgu Mureş - Ungheni
Setari Cookie-uri