Activitatea curierilor de Paște a fost intensă, precum de Black Friday

Urgent Cargus și DPD au înregistrat creșteri consistente în perioada dinainte și imediat următoare Paștelui, datorită restricțiilor de circulație impuse de autorități care i-au determinat pe români să facă cumpărături online prin intermediul curierilor.

Urgent Cargus: comenzi în creștere cu 47% în perioada Paștelui

În primele trei săptămâni ale lunii aprilie, Urgent Cargus a înregistrat o creștere de 27% a volumelor generate de cumpărăturile online, față de aceeași perioadă a lunii februarie. Vârful a fost înregistrat în perioada dinainte și imediat următoare Paștelui, depășind cu 47% media lunii februarie. Compania se așteaptă la o creștere generală a volumelor de 15% pentru luna aprilie, comparativ cu luna februarie.

Potrivit Urgent Cargus printre cele mai afectate industrii de criza generată de COVID-19 se numără cea de Fashion, cu o rată de contracție de 24%, Teleshopping (-29%) și Auto, care a înregistrat o scădere de 16%. În paralel, industriile care se bucură de o creștere importantă sunt: IT&C – creștere de 22%, Home&Deco (+17%), precum și industria bunurilor de larg consum – volumele înregistrând o creștere de 15%.

DPD: volume cu 58% mai mari

Potrivit DPD au fost inregistrate creșteri de volume care depășesc 58% pentru segmentul B2C comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar plățile cu cardul online au crescut cu 20%.

De Paște, în topul comenzilor au fost jucăriile (creșteri de 250%), obiectele de îmbrăcăminte, cosmeticele, echipamentele sportive, mâncarea pentru animale și produsele de bricolaj. Plățile cu cardul la curier au crescut în această perioadă cu 250%, comparativ cu luna ianuarie. Au crescut și plățile online. Cifrele arată majorări de peste 20%.

Citeste si:
Compania de curierat Urgent Cargus devine Cargus
Compania de curierat Urgent...

În topul e-shopperilor se află bucureștenii și persoanele care locuiesc în Ilfov (reprezintă 25% din totalul cumpărătorilor). Sunt urmați de locuitorii din Cluj-Napoca (9%), Timișoara (7%), Constanța (4%), Brașov (2%), Iași (2%), Craiova (2%), Oradea (2%), Galați (2%), Sibiu (1.7%). Reprezentanții firmelor de curierat spun că, în această perioadă, s-a conturat o nouă categorie de shopperi online: cei aflați la distanțe mari și foarte mari de principalele orașe.

Preluările de colete din țările europene au scăzut cu 30%. Românii s-au reorientat către piețele locale în ultima perioadă. Piața internațională de fashion are o contracție de 27% până la 30%.

Sursa foto: Shutterstock

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri