Bucureștiul are de la 1 iulie bandă unică pentru autobuze pe linia de tramvai, fiind o nouă măsură pentru fluidizarea traficului în Capitală.

"Începând de astăzi, 1 iulie, când intra în vigoare noul Cod Rutier, cu modificările propuse de noi, lansăm un proiect pilot pe care ni-l dorim de ani de zile: autobuzele pot circula pe liniile de tramvai, la fel cum se întâmplă în multe Capitale din Europa, de exemplu Bruxelles", spune primarul general, Gabriela Firea.

Într-o primă etapă, autobuzele de pe 3 linii intens circulate și cu un flux mare de călători, vor putea circula pe linia de tramvai. Autobuzele nu își vor modifica traseul, ci doar, acolo unde e posibil, vor circula pe linia de tramvai.

Este vorba despre autobuzele de pe liniile 135, 182 și 330, care vor circula, pe anumite segmente, pe liniile de tramvai 1/10, 19 și 46, utilizând și stațiile acestora.

Timpul de călătorie se reduce cu 30%, la orele de vârf, conform probelor efectuate de STB pe traseu. Aceasta măsură contribuie și la fluidizarea traficului rutier, iar călătorii pot schimba mijloacele de transport mult mai ușor, stațiile fiind comune.

Citiți și Ce mașini în leasing cumpără românii

Modificările opririi în fiecare stație vor fi anunțate în toate stațiile de autobuz de pe tronsoanele care fac parte din proiect, iar personalul STB SA va fi prezent în aceste stații pentru a îndruma călătorii spre zonele corecte de așteptare, respectiv pe peroanele de tramvai.

Autobuzele liniei 135 vor circula pe calea de rulare a tramvaielor pe Şos. Mihai Bravu, între Calea Vitan şi Piața Iancului (cu excepția pasajului Muncii, unde acestea vor circula prin pasaj), legând astfel cartierele Vitan-Dudești, Baba Novac, Muncii, Vatra Luminoasa și Iancului.

Autobuzele liniei 182 vor circula pe Bd. Iancu de Hunedoara şi Şos. Niculae Titulescu, pe calea de rulare a tramvaielor, între Calea Dorobanți şi Banu Manta, pe sensul spre Gara de Nord, respectiv între Str. Maltopol şi Calea Dorobanți, pe sensul spre “Institutul Oncologic”, legând astfel cartierele Dorobanți, Piața Victoriei, Banu Manta - Grivița.

Citiți și Cât pierd din autonomie mașinile electrice după primul an.

Autobuzele liniei 330 vor circula pe Şos. Mihai Bravu, pe calea de rulare a tramvaielor, între Bd. Camil Ressu şi stația de tramvaie “Gheorghe Petraşcu”, de unde acestea revin pe carosabilul destinat traficului rutier general, legând astfel cartierele Dristor, Baba Novac și Vatra Luminoasă.

Trasee viitoare: În etapa a doua, traseul autobuzului 330, pe linia de tramvai, se va prelungi și va circula pe Şoseaua Mihai Bravu, și pe tronsonul cuprins între Gheorghe Petraşcu şi Calea Dorobanţi. Tot în această etapă, autobuzele liniei R439 vor circula pe linia tramvaielor 1 și 10, pe Şoseaua Olteniței, pe tronsonul cuprins între Piaţa Sudului şi Romprim.

Ulterior, în etapa a treia, se are în vedere introducerea circulației autobuzelor de pe liniile 101,143, 682 și R409 pe calea de rulare a tramvaiului 21 de pe Șoseaua Colentina, pe tronsonul cuprins între Bucur Obor şi Şoseaua Fundeni.

Citiți și Cum arată Royal Falcon One, iahtul "navă spațială", proiectat de Porsche

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri