Airbus a dezvăluit trei concepte de aeronave comerciale cu emisii zero. Prima aeronavă comercială cu emisii zero din lume ar putea intra în operare până în 2035. Toate aceste concepte se bazează pe hidrogen ca sursă primară de energie.

Airbus consideră că hidrogenul este un combustibil curat pentru aviație și este probabil o soluție pentru industria aerospațială și multe alte industrii pentru a-și îndeplini obiectivele neutre din punct de vedere climatic.

Acesta este un moment istoric pentru sectorul aviației comerciale în ansamblu și intenționăm să jucăm un rol de lider în cea mai importantă tranziție pe care a avut-o vreodată această industrie. Cred cu tărie că utilizarea hidrogenului - atât în ​​combustibilii sintetici, cât și ca sursă primară de energie pentru avioanele comerciale - are potențialul de a reduce semnificativ impactul climatului aviației, a declarat Guillaume Faury, CEO Airbus.

Cele trei concepte - toate denumite în cod „ZEROe” - pentru un prim avion comercial cu emisii zero neutre din punct de vedere climatic includ:

  • Un model (120-200 de pasageri - turbofan design) cu o autonomie de peste 2.000 de mile marine, capabil să funcționeze transcontinental și alimentat de un motor cu turbină cu gaz modificat care funcționează pe bază de hidrogen. Hidrogenul lichid va fi depozitat și distribuit prin rezervoare situate în spatele peretelui de presiune spate.

  • Un model (până la 100 de pasageri - turboprop design) care utilizează un motor turbopropulsor alimentat cu combustie de hidrogen în motoarele cu turbină cu gaz modificate, care ar putea să parcurgă mai mult de 1.000 de mile marine.

  • Un concept (până la 200 de pasageri - blended-wing body) la care aripile se îmbină cu corpul principal al aeronavei. Fuzelajul extrem de larg deschide multiple opțiuni pentru stocarea și distribuția hidrogenului și pentru dispunerea cabinei.

Aceste concepte ne vor ajuta să explorăm și să finalizăm proiectarea primului avion comercial din lume, neutru din punct de vedere climatic, cu emisii zero, pe care dorim să îl punem în funcțiune până în 2035. Tranziția la hidrogen, ca sursă principală de energie pentru aceste planuri conceptuale, va necesita o acțiune decisivă din partea întregului ecosistem aerian. Împreună cu sprijinul guvernului și al partenerilor industriali putem face față acestei provocări de a extinde energia regenerabilă și hidrogenul pentru viitorul durabil al industriei aeronautice, a spus Guillaume Faury.

Pentru a face față acestor provocări, aeroporturile vor necesita infrastructură semnificativă de transport de hidrogen și realimentare pentru a satisface nevoile operațiunilor de zi cu zi. Sprijinul din partea guvernelor va fi esențial pentru îndeplinirea acestor obiective ambițioase, cu finanțare sporită pentru cercetare și tehnologie, digitalizare și mecanisme care încurajează utilizarea combustibililor durabili și reînnoirea flotelor de avioane pentru a permite companiilor aeriene să se retragă mai devreme cu avioane mai vechi și mai puțin ecologice.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri