Cei mai mari producători de mașini, inclusiv constructorul român de automobile Dacia, vor renunța treptat la motorizările diesel începând de la 1 ianuarie 2021, întrucât vor intra în vigoare noi norme de poluare.

Dacia Logan, Sandero şi Sandero Stepway

Dacia a renunţat la motoarele diesel, odată cu noua generație de modele Logan și Sandero. Propulsorul diesel de 1,5 litri nu va mai echipa gama de mașini de oraș. Noile modele vor folosi propulsorul de un litru, în trei cilindri, cu două versiuni: benzină - 90 de cai şi GPL - 100 de cai.

Renault: Clio, Captur și Kadjar

Renault nu va mai echipa cu motorizări diesel modelele Clio, Captur și Kadjar începând din 1 ianuarie 2021, ca urmare a noilor norme de poluare din Uniunea Europeană, spune presa franceză. Evident, noul model Renault Arkana nu va avea un motor diesel.

Cititi si Va fi acesta primul oraș european care va interzice mașinile?

Mazda 6

Mazda 6 va putea fi achiziționată din 2021 doar cu motoare pe benzină. Japonezii vor elimina din gamă propulsorul diesel de 2.2 litri și 184 de cai putere. Nu se știe încă dacă acest propulsor diesel va fi scos și din gama de motorizări a SUV-ului Mazda CX-5.

Kia Rio

Linia de modele Kia Rio este oferită acum în Europa cu o gamă de motoare Smartstream pe benzină, 1.0 litri T-GDi 100 CP și motorul aspirat de 1.2 litri 84 CP. În loc de diesel, există un sistem de propulsie mild hybrid (MHEV) pe benzină.

Alte modele care nu vor mai primi motorizări diesel sunt: Bentley Bentayga, Fiat 500X, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Porsche Macan, Porsche Cayenne, Skoda Fabia, Suzuki Vitara, Toyota Avensis și RAV4, Volvo S60.

Mașinile diesel nu mai reprezintă o atracție pentru români, cel puțin pentru cei care își cumpără o mașină nouă și o păstrează mai mulți ani, reiese din datele APIA. Înmatriculările de mașini noi diesel se apropie cu pași repezi de pragul de 25% din piață, spre deosebire de cele pe benzină care au peste 65% din comenzi. Mașinile noi cu alte tipuri de propulsie reprezintă puțin peste 6% din vânzările de mașini noi.

Citește și Un combustibil realizat din CO2 din aer ajunge pe piață anul acesta

Mai multe orașe europene au decis să interzică mașinile diesel în anumite zone sau în tot orașul, în funcție de norma Euro. Londra, Bruxelles, Paris, Stuttgart sunt printre cele mai mari orașe europene și printre primele care au luat decizia de a scăpa de mașinile diesel de pe străzi.

Peste 200 de orașe din zece țări europene interzic vehiculele poluante în centrul orașului, iar numărul acestora este în creștere. Germania este pe primul loc cu peste 80 de orașe unde accesul se face doar cu vignete.

Sursa foto: hxdbzxy / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri