Mașinile diesel nu mai reprezintă o atracție pentru români, cel puțin pentru cei care își cumpără o mașină nouă și o păstrează mai mulți ani, reiese din datele APIA. Înmatriculările de mașini noi diesel se apropie cu pași repezi de pragul de 25% din piață, spre deosebire de cele pe benzină care au peste 65% din comenzi. Mașinile noi cu alte tipuri de propulsie reprezintă puțin peste 6% din vânzările de mașini noi.

Citiți și În ce orașe din Europa sunt interzise mașinile diesel.

În primele 8 luni ale anului ponderea mașinilor diesel a fost de 27,8% din piața auto, în scădere cu 33% comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

După cum se poate observa în tabelul de mai jos privind înmatriculările de mașini noi diesel și pe benzină în 2020, autoturismele noi diesel au înregistrat scăderi între 19% și 48% în fiecare lună.

Citiți și Dacia testează primul său SUV cu 7 locuri.

În luna august din 2020 se remarcă cea mai mare scădere a înmatriculărilor de mașini noi cu propulsoare diesel, de 48% față de august 2019.

Un alt lucru interesant este faptul că în cea mai slabă lună din an, aprilie, înmatriculările de mașini noi pe benzină au fost la nivelul unei luni cu înmatriculări bune pentru diesel.

Citiți și Un combustibil realizat din CO2 din aer ajunge pe piață anul acesta.

Ce modele diesel noi au cele mai mari volume:

1. Dacia Duster - 4.356 de unități

2. Dacia Logan - 2.200 unități

3. Skoda Octavia - 830 de unități

4. Peugeot 3008 - 630 unități

5. Volkswagen Passat - 580 de unități

În august, piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 51,9%, fiind înmatriculate 11.157 autoturisme, faţă de 23.177 vehicule în perioada similară din 2019, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile - ACEA.

Sursa foto: Fotoeventis / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri