România are al doilea cel mai mic preţ la benzină şi motorină din Uniunea Europeană, după Bulgaria, arată ultimele date ale Oil Bulletin, publicaţie a Comisiei Europene, analizate de Agerpres.

Astfel, începând cu data de 19 octombrie, benzina costă în România 0,934 euro pe litru în medie, în timp ce media europeană este de 1,265 euro pe litru.

Bulgaria are cel mai mic preţ la benzină, respectiv 0,897 euro pe litru, în timp ce benzina cea mai scumpă se găseşte în Danemarca - 1,458 euro, Italia - 1,389 euro şi Suedia - 1,362 euro pe litru.

Situaţia este similară şi în ceea ce priveşte motorina. În România, carburantul diesel costă 0,906 euro pe litru, faţă de media europeană, care este de 1,105 euro pe litru.

De asemenea, bulgarii plătesc cel mai puţin pentru litrul de motorină, respectiv 0,866 euro, în timp ce ţările cele mai scumpe sunt Suedia - 1,341 euro pe litru, Belgia - 1,269 euro şi Italia - 1,260 euro pe litru.

Preţurile analizate sunt cele din benzinării, adică au toate taxele incluse.

Conform Oil Bulletin, instituţia care furnizează aceste date la Bruxelles din partea României este Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de afaceri.


În România, cele mai mari lanţuri de benzinării sunt OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil, Mol, Socar şi Gazprom.

Preţurile prezentate reprezintă media ponderată calculată săptămânal pe baza cotei de piaţă a fiecărui furnizor de date pentru fiecare tip de carburant.

Retail jobs Sursa foto: Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri