Bosch: Două treimi dintre europenii chestionați nu vor să trăiască fără autovehicule

Dacă cei 2.500 de respondenți din Germania, Franța și Marea Britanie ar trebui să opteze mâine pentru un autovehicul nou, unul din doi ar opta pentru un motor cu combustie independent pentru autovehiculul lor principal și aproximativ unul din trei pentru al doilea autovehicul, potrivit unui sondaj reprezentativ realizat în iunie 2020 de către institutul de cercetare a pieței Innofact în numele Bosch.

La întrebarea care ar fi cel mai frecvent utilizat sistem de propulsie în anul 2030, aproximativ 68 de procente dintre cei chestionați consideră că propulsia electrică este pe prima poziție, înaintea modelelor hibrid și a celor cu combustie.

Participanții la sondaj au recunoscut potențialul autovehiculelor propulsate cu tehnologia celulelor de combustie, aproximativ unul din trei considerând tehnologia celulelor de combustie drept viitorul mobilității.

Mobilitatea electrică este pe cale să câștige cursa, iar aceasta reprezintă o veste bună. Numai în acest an, Bosch investește 500 de milioane de euro în acest domeniu. În același timp, rafinăm continuu motorul cu combustie internă – pentru că încă este necesar

Stefan Hartung, membru al consiliului de administrație Robert Bosch

Citeste si:
Bosch deschide o fabrică de plăcuțe semiconductoare la Dresda
Bosch deschide o fabrică de...

Numărul respondenților în favoarea stimulentelor guvernamentale pentru achiziția de autovehicule noi cu un sistem de propulsie convențional este cel mai mare în Italia, cu 83 de procente și cel mai mic în Marea Britanie, cu 60 de procente. În Franța, 77 de procente din respondenți sunt pentru; în Germania, 62 de procente.

„Stimulentele oferite pentru motoarele moderne cu combustie pot accelera reînnoirea parcului auto, ceea ce ar ajuta, de asemenea, mediul și clima”, spune Hartung.

Puțin sub o treime dintre europeni ar dori ca această subvenție să fie de cel puțin 9.000 de euro. Această sumă este egală cu reducerea maximă oferită în prezent de guvernul german pentru achiziționarea unui autovehicul electric. Sunt notabile două constatări: în primul rând, 72 de procente din locuitorii orașelor din cele patru țări europene în care a fost efectuat sondajul consideră că motorul cu combustie merită subvenționare. În al doilea rând, majoritatea (80 de procente) dintre tinerii între 18 și 29 de ani susțin, de asemenea, stimulentele pentru autovehiculele cu motoare cu combustie.

Chiar și autovehiculele cu motoare convenționale pot funcționa într-un mod neutru din punct de vedere climatic. Cheia pentru aceasta stă în carburanții sintetici regenerabili (RSF), care sunt fabricați din hidrogen regenerabil și CO2 captat din aerul înconjurător. În medie, 57 de procente dintre cei care au luat parte la sondajul Bosch au fost de acord că RSF ar trebui să beneficieze de reduceri fiscale.

Citeste si:
Primăria Sectorului 4 despăgubește mașinile avariate de furtuna de...
Primăria Sectorului 4...

Nu pot trăi fără mașină: europenii chestionați răspund în unanimitate

În Europa, este puțin probabil ca statutul autovehiculului și importanța acestuia pentru mobilitate să se schimbe în curând. În jur de 60 de procente dintre cei chestionați în Germania, Franța, Italia și Marea Britanie nu își pot imagina viața fără un autovehicul, iar o majoritate clară din restul de 40 de procente sunt pregătiți să renunțe la autovehicul doar pentru o parte din timp. Nivelul de necesitate al autovehiculelor în Europa rurală este de 77 de procente.

De altfel, aceste descoperiri sunt, în linii mari, similare în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani, dintre care aproximativ jumătate se pronunță în mod clar în favoarea unui autovehicul. În timp ce 61 de procente dintre cei chestionați în Germania și 47 de procente în Marea Britanie au invocat o flexibilitate mai mare ca fiind cel mai important motiv pentru a avea o autovehicul, 41 de procent dintre respondenții francezi au declarat că au nevoie de acesta în principal pentru lucru. Spre deosebire de aceștia, 55 de procente dintre italienii chestionați preferă autovehiculul față de alte forme de mobilitate, pe care le consideră mai puțin confortabile.

„În viitorul apropiat, autovehiculul va rămâne principalul mijloc de transport – și are perspective excelente de a deveni mai puțin dăunător climei”, declară Hartung.

Bosch preconizează că aproximativ o treime din numărul total al autovehiculelor nou înmatriculate la nivel mondial vor fi pur electrice până în 2030. Două treimi din totalitatea autovehiculelor noi vor fi propulsate în continuare de motoare cu combustie, multe dintre acestea fiind modele hibrid.

Citeste si:
Elevii români sunt sub media OECD la citirea și înțelegerea unui text
Efectele analfabetismului...

Sursa foto: betto rodrigues / Shutterstock
Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri