Tehnologia GPL este integrată în România de echipele de ingineri de la Renault Technologie Roumanie, fiind complet instalată în procesele de fabricație de la uzinele Dacia din Mioveni.

Echiparea este disponibilă pe toată gama Dacia și oferă o alternativă mai puțin poluantă în cazul vehiculelor cu motor cu ardere internă.

În 2020, 26% din mașinile care au ieșit de pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni au avut instalate GPL direct în fabricație. Alternativa GPL contribuie la protejarea mediului înconjurător deoarece combustia bazată pe GPL rezultă într-o emisie redusă de dioxid de carbon.

Tehnologia GPL ajută la atingerea prevederilor normelor CAFE și este integrată de echipele noastre de ingineri aici, în România, pe motorizările existente în gamă. Emisiile de CO² sunt mai scăzute cu 11% față de versiunea pe benzină. Lucrăm îndeaproape cu colegii din uzine, astfel încât să livrăm clienților noștri o alternativă mai curată, simplă și competitivă

Alexander Simionescu, director al centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie

Retail jobs

Începând de anul trecut, Dacia a adoptat denumirea comercială ECO-G pentru versiunile echipate cu motoare cu alimentare mixtă benzină/GPL. În 2020, pe piața din România, au fost vândute peste 10.300 de vehicule cu motorizare ECO-G, ceea ce echivalează cu aproape 23% din totalul înmatriculărilor mărcii. Pe modele, ponderea cea mai importantă a versiunilor ECO-G a fost înregistrată în cazul Sandero (44%), urmat de Logan (29% din total). În 2020, Dacia a fost lider pe segmentul GPL, această motorizare fiind existentă pe toată gama VP în Europa.

Prețul scăzut al carburantului GPL, emisiile reduse de CO2 și existența unei rețele extinse de stații de încărcare disponibile la nivelul întregii țări, sunt doar câteva dintre argumentele care explică succesul gamei Dacia ECO-G. La acestea se adaugă un atu major, apreciat de clienții care parcurg distanțe mari: este vorba de autonomia vehiculului, care poate ajunge la 1.300 de kilometri.

Platforma industrială Dacia

Dacia, recertificată cu standardul ISO 14001, a implementat progresiv standardele de management, instrumentele și procesele care țin de reducerea impactului asupra mediului, în cadrul strategiei sale de dezvoltare durabilă. Încă din 2005, Dacia a lansat Declarația de Mediu, un document care defineşte obiectivele de reducere a impactului activităţilor industriale asupra mediului înconjurător.

În procesele de fabricaţie a vehiculelor, Dacia respectă toate normele de mediu. Acestea sunt concepute astfel încât, la finalul ciclului lor de viaţă, să poată fi reciclate în proporție de 95%.

Citeste si:
Autoturismele vor putea fi modificate si pentru Gaz Natural Comprimat
GPL sau GNC? Autoturismele...

Dacia atinge performanţe semnificative în ceea ce priveşte reducerea consumurilor specifice pe vehicul: consumul de apă a scăzut cu 9,4%, emisiile de dioxid de carbon s-au redus cu 11,3%, consumul de energie electrică s-a redus cu 7,1%, iar cantitatea de deşeuri periculoase s-a diminuat cu 5,2 %.

Ce este GPL?

GPL este un gaz petrol lichefiat obținut prin presurizarea butanului și propanului, pentru a forma un lichid care are un volum mai redus și asigură transport și utilizare mai ușoare. Tehnologia GPL este un sistem cu alimentare dublă, care permite utilizarea vehiculului pe benzină sau GPL, îmbunătățind autonomia acestuia.

Sursa foto: Dacia
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri