Transportatorii vor să protesteze faţă de modificările care vor fi aduse Legii RCA, considerând că acestea vor avantaja companiile de asigurări în detrimentul celor 8 milioane de şoferi români plătitori de poliţe RCA, spune Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

"Firmele de asigurări, împreună cu vicepreşedintele ASF, dl. Roşu Cristian, vor să crească preţul RCA din motive uşor de înţeles pentru orice cetăţean al acestei ţări, acest episod fiind unul care a mai avut loc în România, în urmă cu 4 ani. Multinaţionalele din asigurări vor un profit cât mai mare pe care şoferii români să îl plătească, în mod obligatoriu, prin trei măsuri principale", spune COTAR.

Simultan cu creşterea preţului RCA va fi introdusă în legislaţie o coplată pentru păgubiţi, prin plafonarea despăgubirilor care vor fi suportate de asigurători la un nivel de referinţă agreat de aceştia şi prin obligarea păgubiţilor să plătească diferenţa dintre valoarea reală a reparaţiei şi suma plafonată ce va fi acordată de asigurator.

"Românii vor fi obligaţi să cumpere o asigurare RCA mai scumpă, dar mult mai proastă decât în prezent, care nu le va permite să acopere integral costurile cu reparaţia autovehiculului, în cazul unui accident", mai spune COTAR.

O primă măsură contestată de transportatori este eliminarea plafonului de cheltuieli administrative de 25% pentru produsul RCA al societăţilor de asigurări, astfel încât asiguratorii să îşi stabilească unilateral şi arbitrar plafonul de cheltuieli pe care îl doresc. Se va ajunge la situaţia din trecut, când tariful RCA pentru un camion era de 20.000 de lei, o Dacie nouă 7.000 de lei, din care 75% reprezentau cheltuielile administrative ale asiguratorilor, atrage atenţia COTAR.

"A doua măsură se referă la decontarea directă. Potrivit proiectului de modificare legislativă în lucru, atunci când societăţile de asigurări trebuie să se deconteze între ele, actul prin care e stabilită despăgubirea are natură de titlu executoriu, iar plata despăgubirii se realizează în mod obligatoriu în 10 zile. În schimb, când păgubitul RCA are de primit despăgubirea de la o firmă de asigurări, actul de stabilire a despăgubirii nu mai este titlu executoriu, păgubitul fiind obligat să se lupte în instanţă 2-3 ani, până când despăgubirea să fie învestită cu acelaşi titlu executoriu, în cazul fericit în care societatea de asigurări emitentă mai există pe piaţă, la acea dată", se arată în comunicat.

A treia măsură vizează introducerea coplăţii pentru serviciile de reparaţie, la care vor fi obligate persoanele păgubite, deşi sunt nevinovate de producerea accidentului acoperit de o poliţă RCA. Acest lucru va fi realizat prin plafonarea mascată a costurilor de reparaţie (şi implicit a despăgubirilor) pe care le vor plăti asiguratorii.

Sursa foto: Parichatphoto / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri