Două noi modele electrice BMW vor fi lansate pe piață în noiembrie

Două noi modele electrice BMW vor fi lansate în noiembrie pe piață, BMW i4 si BMW iX. Bateriile vor avea o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri.

BMW iX este primul model bazat pe o nouă arhitectură modulară şi scalabilă a BMW Group.

La lansare, BMW iX xDrive50 va avea o putere de sistem de 385 kW/523 CP, un consum combinat de energie de 19,8-23,0 kWh/100 km, emisii de CO2 de 0 g/km şi o autonomie de până la 630 de kilometri în ciclul de testare WLTP (peste 480 km conform EPA; valoare provizorie), în timp ce BMW iX xDrive40 va oferi o putere a sistemului de 240 kW/326 CP, un consum combinat de energie de 19,4-22,5 kWh/100 km, emisii de CO2 de 0 g/km şi o autonomie de până la 425 de kilometri în ciclul de testare WLTP.

Vezi și Cum poți face peste 1 MILION de kilometri cu o mașină electrică fără să schimbi bateria

BMW iX xDrive50 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde. BMW iX xDrive40 poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde. Viteza maximă a ambelor variante de model este limitată electronic la 200 km/h.

Citeste si:
BMW face ultimele teste cu modelul electric care accelerează în 4...
BMW face ultimele teste cu...

Ulterior, gama de modele va fi extinsă pentru a include şi modelul BMW iX M60. Primul automobil BMW M complet electric din segmentul SAV oferă o putere de peste 440 kW/600 CP.

BMW iX xDrive50 este echipat cu o baterie produsă la uzina BMW din Dingolfing , cu un conţinut energetic brut de 115,5 kWh (conţinut net de energie: 106 kWh). Setul de baterii pentru BMW iX xDrive40 are un conţinut energetic brut de 76,6 kWh (conţinut net de energie: 71 kWh).

Citiți și Cât pierd din autonomie mașinile electrice după primul an

Citeste si:
BMW anunţă funcţia BMW Digital Key Plus, care vine odată cu BMW iX
BMW anunţă funcţia BMW...

Încărcarea bateriei de înaltă tensiune dintr-o priză convenţională sau o staţie casnică/de putere mică (Wallbox) permite încărcarea monofazată şi trifazată cu curent alternativ (AC) de până la 11 kW. Folosind această metodă, BMW iX xDrive50 îşi poate reîncărca bateria de la 0 la 100% în mai puţin de 11 ore. BMW iX xDrive40 necesită mai puţin de opt ore pentru a-şi încărca complet bateria de la zero.

BMW iX xDrive50 îşi poate încărca bateria de înaltă tensiune cu o putere de până la 200 kW. Când BMW iX xDrive50 este conectat la o staţie de încărcare atât de rapidă şi încărcarea bateriei este de 10%, autonomia creşte cu până la 150 de kilometri în decurs de 10 minute. Puterea maximă de încărcare a BMW iX xDrive40 este de 150 kW. Creşterea autonomiei prin încărcarea la o staţie de mare putere şi cu un nivel de încărcare a bateriei de 10% este de peste 95 de kilometri în 10 minute. Nivelul de încărcare al bateriei de înaltă tensiune poate fi mărit de la 10 la 80% din capacitatea sa totală în aproximativ 35 de minute (BMW iX xDrive50) sau 31 de minute (BMW iX xDrive40).

Citiți și: Tesla Model S și Model X au primit un facelift și peste 1.000 CP

Citeste si:
Mai puțin timp online, mai mult la terase - revenirea la normal în...
Mai puțin timp online, mai...

Dimensiunile exterioare ale BMW iX sunt 4.953 milimetri în lungime, 1.967 milimetri în lăţime şi 1.695 milimetri în înălţime. Ampatamentul măsoară 3.000 de milimetri.

BMW i4

BMW Group a prezentat primul automobil premium complet electric poziţionat în segmentul mediu, BMW i4.

BMW i4 va fi disponibil în două variante de model, inclusiv primul automobil BMW M cu propulsie complet electrică. BMW i4 M50 este un model performant de la BMW M GmbH. Echipat cu motoare electrice atât pe puntea faţă, cât şi pe cea spate, cu o putere maximă combinată de 400 kW/544 CP şi tehnologie de şasiu specifică M, promite o autonomie de până la 510 kilometri în ciclul de testare WLTP (până la 378 km cu anvelope de 19 ţoli conform analizei EPA).

La BMW i4 eDrive40, un motor electric de 250 kW/340 CP este combinat cu tracţiunea spate clasică. Are o autonomie calculată de WLTP de până la 590 de kilometri (491 km cu anvelope de 18 ţoli şi 442 km cu anvelope de 19 ţoli conform testului EPA).

BMW i4 M50 se remarcă cu o suspensie M adaptivă personalizată, cu arcuri şi amortizoare configurate individual, bare antiruliu special concepute şi o pereche de lonjeroane în partea frontală, împreună cu direcţie sport variabilă, frâne M Sport şi jante M de până la 20 de ţoli, din aliaj uşor, cu anvelope de dimensiuni mixte.

Funcţia Sport Boost creşte puterea combinată de propulsie a sistemului cu 50 kW/68 CP, până la maximul de 400 kW/544 CP, timp de peste 10 secunde. Activarea funcţiei Sport Boost permite BMW i4 M50 să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde.

BMW i4 eDrive40 sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde. Viteza sa maximă este limitată electronic la 190 km/h.

Sursa foto: BMW
Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri