Încă de la lansarea lor, mașinile electrice au fost promovate ca fiind mult mai prietenoase cu mediul, dar alte voci din industria auto au ținut să contrazică acest argument, spunând că nu sunt mai „curate” decât mașinile clasice.

Aceștia au luat în calcul tot procesul de producție, de la extracția și procesarea materialelor necesare pentru a construi o mașină electrică. Cu siguranță ați mai citit sau văzut reportaje legate de producția bateriilor și impactul asupra mediului.

Apoi, s-a adus în discuție energia consumată în procesul de alimentare a bateriilor cu care este echipată o mașină electrică, spunând că energia provine și din termocentrale, care se folosesc combustibili fosili, care sunt poluanți, prin urmare, deși o mașină electrică nu poluează pe drumuri, poluează în altă parte.

Un studiu realizat de International Council on Clean Transportation (ICCT), o organizație non-profit, arată că inclusiv în țările în care producția de electrictate se bazează în cea mai mare parte pe cărbunii fosili, nivelul emisiilor generate de utilizarea unei mașini electrice este sub cel al unei mașini clasice.

„Există multe voci dintre industria auto care spun că vehiculele electrice nu sunt cu mult mai curate, dacă luăm în calcul cantitatea de electricitate utilizată pentru a încărca bateriile și chiar procesul de producție a bateriilor folosite pentru astfel de vehicule. Am realizat acest studiu să vedem dacă lucrurile stau așa”, a spus Georg Bieker, unul dintre cercetătorii care au realizat studiul citat de The Verge.

Citeste si:
Vânzările de mașini electrice au explodat în UE
Vânzările de mașini electrice...

Potrivit studiului citat, în prima parte a lui 2021, în China, India, SUA și Europa, aproape 70% dintre mașinile noi vândute au fost electrice.

Cercetarea arată că în Europa, pe parcursul întregii vieți a autovehiculului, o mașină electrică va genera cu până la 66-69% mai puține emisii poluante decât o mașină pe benzină sau motorină. În Europa cifrele sunt mai bune decât în alte regiuni ale lumii, deoarece Europa deține cele mai multe resurse de energie alternativă.

În SUA, o mașină electrică poate genera între 60% și 68% mai puține emisii poluante.

Luând în calcul țările care se bazează pe producția de energie arzând combustibili fosili, precum cărbunele, păcura sau produse petroliere, cifrele sunt mult mai reduse, dar tot sunt mai bune decât în cazul mașinilor cu motoare cu combustie internă.

Citeste si:
Studiu: De ce poluează bărbații mai mult decât femeile
Studiu: De ce poluează...

De exemplu, în China, care folosește cu precădere cărbune, cantitatea de emisii poluate în cazul unei mașini electrice este cu 37-45% mai mică, decât în cazul mașinilor convenționale.

În India, care se bazează într-o proporție uriașă pe generarea de electricitate folosindu-se de termocentrale, o mașină electrică generează cu între 19% și 34% mai puține emisii nocive pentru mediu.

Așadar, per total, luând în calcul toți pașii prin care trece o mașină de electrică, de la primele etape din procesul de producție și până la retragerea ei de pe șosele, o mașină electrică este mai puțin poluntă decât una clasică.

Dacă doriți să vedeți cum se pretează la drumurile din România un MPV electric german, Mercedes-Benz EQV, un shuttle electric cu 8 locuri. testat de chiar de noi!

Citeste si:
Aproximativ 1,5 mil. de copii și-au pierdut un parinte din cauza...
Studiu: Aproximativ 1,5 mil....

Trebuie menționat că studiul a luat în calcul că mașinile electrice sunt din generație nouă, înmatriculate în 2021 și au luat în calcul o durată medie de viață a mașinii de 18 ani.

Sursa foto: Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri