Cea mai ieftină mașină electrică făcută în Europa, lovită de amânări. Citroen are probleme

Sursǎ foto: Citroen

Cea mai ieftină mașină electrică făcută în Europa, lovită de amânări. Citroen are probleme

Citroen va înregistra întârzieri în livrarea unui model foarte așteptat, versiunea 100% electrică a generației a patra a lui C3. Cu un preț de doar 23.300 de euro pe multe piețe europene, Citroen e-C3 este cel mai ieftin EV asamblat în Europa, dar modelul de segment B a fost încurcat de probleme la software, conform informațiilor Bloomberg citate de Automotive News.

Grupul Stellantis se lăuda, în toamna trecută, cu atingerea unei borne importante: lansarea primei mașini electrice cu adevărat accesibile produse în Europa. La acel moment, se anunța că noul Citroen e-C3 va ajunge la primii clienți începând din trimestrul al doilea. În realitate, francezii ar fi pierdut luni de zile rezolvând niște probleme pe partea de software, de unde și o recentă comunicare a Citroen în care se arăta că cei care-și așteaptă mașina „o vor primi după vacanța de vară”.

Între timp, conaționalii de la Renault au lansat și ei un model electric de buget asamblat în Europa, dar nici R5 E-Tech electric nu va sosi din prima în varianta cu prețul cel mai mic. Când s-au deschis comenzile, la finele lunii mai, proprietarul mărcii Dacia a anunțat că doar versiunea cu bateria mai mare va fi disponibilă inițial, urmând ca cea cu bateria cea mai mică și care va purta un preț de bază de doar 25.000 de euro, să sosească ulterior.

Citroen ar fi putut, deci, să profite de acest vid din nișa EV-urilor ieftine, dar nu a putut, până acum. La nivel european, Dacia Spring rămâne cel mai ieftin model pe baterii, dar modelul citadin ce poartă sigla constructorului piteștean este, de fapt, asamblat în China. Tocmai în fața unei „avalanșe” de EV-uri chinezești încearcă Citroen să se securizeze, mai ales că marjele de profit și veniturile uneia dintre cele mai importante mărci din grupul Stellantis nu s-au ridicat la nivelul așteptărilor.

Care sunt probleme lui Citroen e-C3 și ce înseamnă pentru Stellantis

Citroen ar fi strâns 30.000 de comenzi pentru Citroen e-C3, care a fost lansat înaintea „fratelui” din tabăra Fiat, noul Grande Panda. Mașina va si produsă în Slovacia și nu este singurul model al grupului care a avut probleme în 2024. Stellantis își dorește în continuare să lanseze 20 de mașini noi în acest an, dar și Peugeot e-3008 a ajuns în reprezentanțe mai greu decât s-ar fi dorit. Inițial, mașina trebuia să fie disponibilă din februarie, dar a ajuns abia în martie pe piața din Franța și abia din iunie a devenit disponibilă și în restul Europei.

Acolo, a fost vorba despre o problemă cu niște componente ale trenului de rulare electric. Conform Peugeot, producția la uzina din Sochaux, Franța, nu a revenit încă la normal, dar SUV-ul e-3008 a strâns deja 50.000 de comenzi. Totuși, aceste situații pun și mai mare presiune pe un grup ale cărui venituri nete s-au redus cu 50% în primul semestru din 2024, mai ales din cauza problemelor din Statele Unite.

Acolo, au fost deja făcute 400 de concedieri, dar circa 1.200 de oameni din posturi de ingineri ar putea părăsi Stellantis în acest an, inclusiv angajați din Europa și Asia. Aceasta este doar o parte a planului lui Tavares de a reduce costurile, grupul implementând și o eficientizare a rețelei de dealeri și a metodelor de producție pentru a mai tâia din cheltuieli. O reorganizare a gamei de modele și a nivelelor de echipare este de asemenea luată în calcul.

Personalizate pentru tine