FlixMobility, Freudenberg și ZF vor construi primul autocar pe distanțe lungi alimentat cu hidrogen din Europa. Dezvoltarea unui sistem cu pile de combustie va înlocui complet motorul diesel.

FlixMobility intenționează să testeze și să lanseze primele autocare echipate cu pile de combustie pe bază de hidrogen pentru călătoriile pe distanțe lungi până în anul 2024.

În medie, fiecare călătorie cu autocarul pe o distanță de 400 km reduce cu aproximativ 6,6 kg de emisii de CO2 per pasager prin înlocuirea autoturismului personal cu autocarul pe distanțe lungi. Cu toate acestea, încă nu s-a găsit o soluție practică pentru operarea complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în cazul flotelor de autocare interurbane în serviciul regulat. Din această cauză FlixMobility și-a propus să dezvolte o soluție inovatoare de mobilitate alături de Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems și ZF Friedrichshafen AG.

Un singur pasager contribuie la emiterea a 26 de grame de dioxid de carbon pe kilometru parcurs cu autocarul. Amprenta de carbon pentru o călătorie cu autocarul pe ruta București - Sofia este de până la opt ori mai redusă în comparație cu o călătorie cu avionul.

Potrivit calculelor atmosfair, un pasager care călătorește cu autocarul pe această rută va avea o amprentă de 10.9 kg/CO2 în momentul în care optează pentru autocar. În comparație, impactul asupra mediului crește la 27 kg/CO2 în cazul călătoriei cu trenul, la 57.7 kg/CO2 pentru călătoriile cu autoturismul și la 88.6 kg/CO2 dacă aleg călătoriile cu avionul.

În timp ce autocarele alimentate cu hidrogen funcționează deja pe rutele din interiorul orașelor, soluțiile pentru autocarele cu hidrogen pe distanțe lungi lipsesc încă, din cauza naturii extrem de solicitante a operațiunilor.

Autocarele FlixBus parcurg anual aproximativ 200000 km, cu distanțe de până la peste 1000 km pe zi și, de obicei, cu opriri scurte. În funcție de numărul de șoferi implicați în timpul unei călătorii, autocarul va trebui să facă o pauză legală după 4,5 ore de condus, echivalentul a aproximativ 450 km. Din acest motiv, orice alternativă de autocar diesel ar trebui să fie capabilă să parcurgă cel puțin 500 de kilometri înainte de realimentare.

Hidrogenul este cel mai răspândit element din univers. Tehnologia pe bază de celule de combustibil este o formă de propulsie electrică sustenabilă, transformând hidrogenul într-o sursă atractivă de energie pentru viitorul mobilității.

Printre beneficii se numără autonomia sporită și timpul scurt necesar pentru alimentare. În plus, deoarece celula de combustibil generează numai apă ca emisie, aceste autobuze vor fi neutre din puncte al emisiilor de CO2. Pentru ca în viitor autobuzele cu hidrogen să fie complet lipsite de emisii, FlixMobility intenționează să utilizeze numai combustibili verzi.

Sursa foto: FlixMobility

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri