Ford a lucrat împreună cu proprietari de pick-up-uri pentru a putea dezvolta caracteristici practice și inteligente pentru noul Ford Ranger.

Echipa de proiectare Ford a efectuat peste 5.000 de interviuri cu clienții existenți de pick-up-uri pentru a investiga modul în care aceștia folosesc bena și a dezvoltat multe modalități inovatoare de a-i ajuta să acceseze și să utilizeze spațiul mai eficient.

  • Treapta de acces la benă face ca spațiul de încărcare să fie mult mai ușor accesibil. Atașată direct de benă prin două suporturi din oțel, treapta are o construcție puternică și durabilă și elimină nevoia de a te urca pe o roată potențial noroioasă și alunecoasă pentru a accesa zona de încărcare.
  • Iluminarea benei permite o mai bună organizare a uneltelor pentru muncă sau a echipamentului de camping și simplifică identificarea acestora în întuneric.
  • Iluminarea benei poate fi controlată de la interior, prin intermediul sistemului de infotainment cu ecran tactil sau prin aplicația FordPass™ 1de pe smartphone-ul tău. Mulțumită unor becuri, lămpi și iluminării din benă se poate seta o zonă luminoasă de 360 de grade în jurul pick-up-ului sau doar anumite zone, pentru a ajuta la inspectarea în siguranță pe timp de noapte a împrejurimilor din apropierea vehiculului.
  • Hayonul ușor de ridicat, operațiune ce poate fi efectuată cu o singură mână, funcționează ca un banc de lucru mobil. Suprafața de lucru a hayonului este concepută pentru a ajuta proprietarii în proiecte profesionale sau de bricolaj. Două buzunare cu cleme ascunse și capace retractabile, integrate în hayon, sunt proiectate pentru a ajuta la asigurarea materialelor de construcție, precum cele din lemn, în timp ce o riglă încorporată, cu marcaje la fiecare 10 mm (doar la anumite versiuni) permite măsurarea obiectelor cu ușurință.
  • Posibilitatea de a alimenta dispozitive electrice în benă este oferită (opțional) cu ajutorul unui invertor de 400 W și a unei prize de 12 V, ceea ce înseamnă că se pot alimenta o gamă largă de aparate electrice prin conectarea directă la Ranger. Datorită capacității de 400 W, se poate alimenta în același timp un cuptor mic, frigider electric, smartphone sau laptop.

Retail jobs

Inovații care ajuta la transportul de obiecte

Bena lui Ranger este complet nouă și include câteva inovații care îi ajută pe proprietari să adapteze zona de încărcare pentru a se potrivi propriilor nevoi.

  • Noua benă încorporează separatoare funcționale, astfel încât proprietarii să își poată crea propriile compartimente pentru a depozita echipamentul, pe care altfel ar trebui să îl transporte în cabină. Separatoarele pot fi făcute la comandă din lemn și apoi montate și îndepărtate după cum este necesar. Ca bonus, profilul turnat din benă este reproiectat pentru a fi mai lat și mai confortabil pentru genunchi și este mult mai ușor de curățat, un plus fiind adus și de faptul că este mai puțin probabil ca articolele să alunece.
  • Încărcarea și descărcarea Ranger-ului nu a fost niciodată mai ușoară. Cu mai mult de 1.200 de litri, bena are cel mai mare volum din clasă2, ceea ce înseamnă că se poate transporta mai mult. La Ranger, acum mai lat cu 50 mm, bena poate găzdui un europalet standard între pasajele roților (până la 1.224 mm), în timp ce lungimea variază de la 1.638 mm la 2.305 mm, în funcție de versiune.
  • Șina interioară cu cleme reglabile, regăsită pe ambele părți ale benei, le permite clienților diferite configurații care se pot potrivi fiecărei încărcături. Clemele glisează și se blochează în nouă locații de-a lungul șinei. Există, de asemenea, șase puncte de fixare în benă.
  • Șinele de ancorare exterioare oferă flexibilitate suplimentară la transportul mărfurilor și sunt proiectate pentru a se potrivi cu ușurință curelelor și frânghiilor cu clichet, în timp ce versiunile Wildtrak sunt echipate cu extruziuni din aluminiu, cu rol de puncte de fixare suplimentare, ce parcurg toată lungimea benei.
  • Capacul din plastic rezistent al hayonului protejează marginile de încărcare ale benei și marginea superioară a acestuia împotriva deteriorării. Asta înseamnă că proprietarii pot încărca echipamente în benă fără teama de a deteriora vopseaua.
  • Punctele de prindere din benă pentru accesorii, precum copertine sau bare transversale pentru echipamente de camping și aventură sunt protejate cu capace detașabile din plastic.
  • Prinderile disponibile pentru plafon permit montarea ușoară a accesoriilor specifice. Limitele de sarcină pentru plafonul noului Ranger sunt de până la 350 kg (static) și 85 kg (dinamic).
  • Ruloul acționat electric (opțional) permite clienților să deschidă și să închidă capacul benei prin mai multe metode - folosind cheia, comutatorul din interiorul benei sau de la interior, de pe consola centrală. Șinele pentru accesorii de pe lateralele ruloului permit clienților să monteze cu ușurință suporturi pentru biciclete, caiace, snowboard-uri/schiuri sau echipament de camping. Ruloul electric include funcții pentru spargerea gheții și anti-prindere (accidentală) pentru confort și protecție suplimentară.

Citeste si:
Năsui: Nu este nevoie de atâția șefi și directori în Ministerul...
Năsui: Nu este nevoie de...

Noul Ranger va fi disponibil încă din momentul lansării cu peste 150 de accesorii certificate din fabrică. Conștienți de faptul că Ranger ar putea fi puternic accesorizat, inginerii Ford au adăugat spațiu pentru o a doua baterie sub capotă și un panou auxiliar precablat pentru a facilita montarea barelor luminoase, troliului sau a conversiilor mai complexe, cum ar fi corpurile basculante și echipamentele de remorcare.

Listele de comenzi pentru următoarea generație a lui Ranger se vor deschide în Europa la sfârșitul anului 2022, iar livrările către clienți vor începe la începutul lui 2023.

Sursa foto: Ford

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri