Mercedes-Benz a îmbunătățit considerabil monovolumul Citan Tourer odată cu lansarea noii generații la finalul anului trecut. Schimbările au vizat materialele, tehnologiile și modul în care se conduce pentru a oferi un automobil spațios și confortabil pentru transportul de pasageri.

Citan Tourer este mașina ideală pentru familii sau micii antreprenori, care au un buget mic pentru o mașină spațioasă. În funcție de echipare, prețurile variază între 22.800 euro cu TVA și 25.300 euro cu TVA.

Marele avantaj al lui Mercedes-Benz Citan Tourer este că nu are concurenți premium în segmentul vehiculelor practice compacte. Printre concurenți sunt modelele Peugeot Rifter (de la 21.000 euro cu TVA), Citroen Berlingo (de la 23.800 euro cu TVA), Fiat Doblo Combi (de la 22.300 euro cu TVA), Renault Kangoo (de la 24.000 euro cu TVA).

Dezvoltat pe platforma modulară CMF-C a Alianței Renault Nissan pe care este realizat și noul Renault Kangoo, Citan Tourer excelează la capitolul practic. Tourer poate transporta 5 pasageri și multe bagaje în portbagajul sau care are 520 de litri până la protecția de hayon. Volumul util poate fi extins până la 2.390 litri prin rabatarea banchetei.

În timpul călătoriilor, aceștia vor avea spații de depozitare peste tot, măsuțe pe spătarul scaunelor față, trei prize de 12v, două porturi USB-C și două USB clasic. În plus, Citan Tourer oferă nişte scaune spate confortabile, dar care puteau fi puțin mai pronunțate pentru a ține mai bine pasagerii. Spațiul pentru picioare este bun, iar plafonul înalt le oferă spațiu pentru cap și celor mai înalți pasageri.

În situațiile în care este nevoie de mai mult spațiu pentru transportarea mărfurilor, bancheta spate fracționabilă asimetric, împărțită 60:40, poate fi rabatată rapid. Aceasta se pliază dintr-o singură mișcare.

Ușile glisante asimetrice sunt o caracteristică practică în locurile de parcare înguste. Deschiderea largă pe ambele părți ale vehiculului permite pasagerilor spate accesul ușor în Citan Tourer. Inginerii au ținut cont și de cei care folosesc modelul Tourer la transportul mărfurilor și au poziționat mai jos podeaua compartimentului de încărcare.

Interiorul noului Citan Tourer este primitor, se aseamănă cu al unui autoturism. Primele care ies în evidență sunt noile guri de ventilație pe care Mercedes-Benz la are și pe autoturisme, precum și volanul multifuncțional cu butoane touch a căror utilizare este foarte simplă și intuitivă.

Chiar dacă are un preț mai mic decât alte modele Mercedes și dimensiunea unui vehicul comercial, la volan plăcerea rămâne aceeași. Comenzile sunt amplasate la îndemână, totul este logic, intuitiv. Cu excepția afișajului color multifunctional situat între cadranele vitezometrului și turometrului, instrumentarul de bord este analog.

Spre deosebire de autoturisme, în acest model sunt mai multe materiale din plastic tare și o tapițerie gândită să fie mai rezistentă la uzură. În zonele în care pasagerii intră în contact cel mai des, materialele sunt mai moi, astfel că în final finisajele au un aspect care corespunde așteptărilor.

Pe lângă interiorul plăcut, tipic Mercedes, suspensia are și ea un rol important în timpul călătoriilor. Este perfect adaptată drumurilor denivelate din România, astfe că mașina amortizează foarte bine zdruncinăturile cauzate de asfaltul prost sau liniile de tramvai ieșite în relief. În ciuda dimensiunilor mari, pentru că are peste 1,80 metri înălțime, aproape 4,5 metri lungime și 1,86 metri lățime, Citan Tourer se simte un vehicul stabil și sigur.

De la designul premium, la comportamentul de condus plăcut, noul Mercedes-Benz Citan Tourer are ADN-ul specific mărcii.

În spatele indicativului 110 CDI se ascunde motorul turbodiesel de 1,5 litri cu o putere de 95 CP, cunoscut de la mărcile Renault și Dacia. Propulsorul consumă puțin, în jur de 7,5 litri la suta de kilometri în oraș și tot cam atât în afara orașului pe autostradă. Este un motor care oferă cuplu bun de la turații joase (260 Nm cuplu de la 1.750 rpm) astfel că mașina se simte vioaie în ciuda cailor putere puțini. Insonorizarea motorului diesel a făcut impresie bună.

Motoarele care echipează noul Mercedes-Benz Citan îndeplinesc normele de emisii Euro 6d și vin cu funcția Start/Stop ECO.

Pe lângă funcționalitate, Citan Tourer oferă echipamente complete de siguranță la fel ca fiecare model Mercedes-Benz. Printre acestea se numără Electronic Stability Program Adaptive ESP, disponibil în standard, precum și Active Brake Assist, Hill Start Assist, Crosswind Assist, sistemul de avertizare la oboseală Attention Assist și sistemul de apel de urgență Mercedes-Benz.

Opțional, vehiculul primește senzori de lumină și de ploaie, sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope sau o cameră video spate.

Alte tehnologii sunt Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist și Speed ​​Limit Assist cu detectarea semnelor de circulație.

Date tehnice Mercedes-Benz Citan Tourer

Motor diesel: 1461 cc
Putere maximă (CP/rpm) 95 / 3750
Cuplu maxim (Nm/rpm) 260 / 1750
Cutie de viteze manuală
Accelerație 0-100 km/h (s) 15,5
Viteză maximă (km/h) 164
Consum mixt 5,6 l/100 km (WLTP)
Dimensiuni Lxlxh (mm) 4498/1859/1852
Volum portbagaj 520 l / 2.390 l

Citeste si:

    Sursa foto: Wall-Street.ro

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Cristian Gubandru
    Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Auto »


    Setari Cookie-uri