Ultimii ani și-au lăsat o amprentă puternică asupra industriei auto, dacă ne gândim la toate impedimentele apărute din cauza pandemiei (criza cipurilor, închiderea unor fabrici de asamblare, creșterea prețurilor, etc). Dar, pe măsură ce întreaga lume se repune pe picioare, se așteaptă creșteri importante în diverse segmente de piață, inclusiv în industria auto.

Câteva trenduri cheie vor influența piața de automobile în anul 2022, dar și în anii care urmează. Aceste trenduri definitorii includ modul în care mașinile sunt construite și propulsate, conduse, dar și procesul prin care sunt evaluate și achiziționate. Este important să cunoașteți cele mai importante tendințe în design și tehnologie, pentru că acestea modelează viitorul domeniului auto aflat în continuă schimbare și evoluție.

Prin modelele lansate în 2022, producătorii de automobile urmăresc să răspundă cât mai fidel nevoilor consumatorilor, fie că vorbim de mașini compacte comode pentru condusul în oraș, dar și potrivite pentru o vacanță cu familia, sau de mașini cu design sportiv, dar eficient și elegant, care să fie pe placul mai multor categorii de clienți.

Principalele tendințe în tehnologie

Producătorii continuă să integreze tot mai multă tehnologie digitală în vehiculele lansate. Computerul mașinii devine un adevărat asistent care culege informații și le stochează pentru a ne putea asigura o experiență de condus optimă. Aici ne referim nu doar la software și sisteme de operare, aplicații și funcționalități variate, ci și la accesoriile necesare (camere, senzori, etc). De exemplu, BMW Seria 2 Coupe este un model care are funcția de Asistent Personal Inteligent. Acest sistem de inteligență artificială este la dispoziția conducătorului, pentru a-i răspunde solicitărilor emise prin comandă vocală. Mai mult decât atât, Asistentul învață independent stilul de condus și preferințele, pentru un confort crescut la volan și pentru o legătură inedită creată între conducătorul auto și mașina lui.

Mașinile conectate sunt cele conectate la internet printr-o rețea wireless locală. Această conexiune permite conducătorului aibă acces la informații în timp real, oferindu-i o experiență multimedia complexă. Cel mai important este faptul că mașinile conectate pot trimite date digitale și diagnoze, avertizează în cazul unor probleme de funcționare și intervin înainte de a se ajunge la o problemă majoră.

Pe măsură ce industria auto evoluează, noile modele sunt echipate cu funcții de siguranță tot mai avansate, pentru a proteja pasagerii. Câteva dintre cele mai importante dotări de siguranță sunt: funcția de pilot automat adaptiv (o opțiune extrem de utilă, care ajută la scăderea riscului de accidente), sistem de frânare automată în caz de urgență, avertizare la schimbarea benzilor de circulație, controlul electronic al stabilității și detectarea obstacolelor din unghiul mort. Verificarea scorurilor de siguranță este un pas important înainte de achiziția unei mașini.

Principalele tendințe în design

În ceea ce privește designul, mașina viitorului trebuie să ofere ceva pentru fiecare. Trebuie să fie destul de compactă pentru a putea fi condusă cu ușurință în oraș, dar și să fie suficient de spațioasă pentru confortul familiei la drum lung. Trebuie să fie puternică și cu alură sportivă, dar designul să fie pe placul mai multor categorii de vârstă și personalități. Mașina viitorului reprezintă nu doar evoluție și schimbare, ci și accesibilitate.

O parte dintre producătorii auto au investit în ultimii ani în creșterea performanței și eficienței automobilelor prin reducerea greutății mașinii și echilibrarea raportului putere – greutate. Se poate observa atenția la materialele folosite (fibra de carbon înlocuiește materialele standard precum oțelul, aluminiul și aliajele aferente), dar și la siguranță (greutatea este redusă în partea superioară, prin elemente din plafon, cadrele portierelor sau stâlpi, pentru menținerea unui centru de greutate jos).

Alți producători se focusează pe adaptarea formei caroseriei (elementele inferioare sunt mai lungi și mai largi), pentru a obține o aerodinamică îmbunătățită. Spațiul interior obținut este foarte important, pentru că oferă confort atât șoferului, cât și celorlalți pasageri. Cu toate aceste upgrade-uri, modelele sunt apreciate atât pentru silueta sportivă, care emană putere și eleganță totodată, dar și pentru funcționalitate și eficiență.

Farurile și grila frontală definesc silueta unei mașini, de aceea se pune un mare accent pe designul acestora. Grila frontală determină personalitatea mașinii: cu cât este mai bine conturată și integrată cu restul elementelor, cu atât sugerează un caracter puternic și sigur.
Farurile cu un design sigur și bine conturat sunt reprezentative pentru cele mai apreciate mașini sport și sunt extrem de apreciate de conducători. Acest fapt știut a dat naștere unui interes crescut din partea producătorilor pentru tehnologia de iluminare eficientă. Observăm inovații în această direcție, atât pentru faruri, cât și pentru stopuri.

Bineînțeles, un element definitoriu al oricărui automobil este bordul mașinii. Bordul este atât zona principală din care șoferul își ia toate informațiile despre starea mașinii și modul lui de a conduce, dar și un element de design decisiv în alegerea unui model. Bordul mașinii este locul în care designul și tehnologia se întâlnesc pentru a atinge noi performanțe, fie că vorbim despre panou de instrumente digital cu ecran tactil, sau afișaj direct pe parbrizul mașinii.

Designul și tehnologia sunt cele două direcții pe care industria auto evoluează în fiecare an și este important să cunoașteți tendințele cheie în 2022. Ceea ce acum 10 ani putea să pară o utopie în industria auto este acum realitatea, iar designul și tehnologia sunt cele două direcții majore de evoluție.

Sursa foto: bmw.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri