Grupul auto francez analizează posibilitatea de a se separa în două entități: una pentru mașini electrice, alta pentru activitățile legate de motoarele termice. Renault a scăzut mult în valoare, iar invazia rusească în Ucraina a dat o grea lovitură, din moment ce în Rusia grupul realiza peste 15% din volumul mondial de vânzări.

Thierry Piéton, directorul financiar al Renault, a declarat că orice plan este supus aprobării partenerului său de alianță Nissan, dar a precizat că producătorul auto japonez este „în buclă”, în timp ce Renault își cântărește opțiunile.

Renault a continuat cu planurile de a-și împărți afacerile de vehicule electrice și de motoare cu ardere, în timp ce încearcă să ajungă din urmă rivali precum Tesla și Volkswagen în cursa către mașini mai „curate”.

Ford a declarat luna trecută că activitatea de vehicule electrice va fi separată de operațiunile pentru mașini cu motoarele cu ardere internă.

Grupul auto a lansat planul de relansare „Renaulution” care începea să dea roade, ideea fiind să se pună accent pe mașini mai puține, dar cu marjă mai mare de profit. Situația complicată în care a fost pusă Renault în Rusia pune însă mari piedici relansării.

Retail jobs

Încă din februarie, șefii Renault analizau o posibilă scindare a Renault în două entități, iar subiectul devine și mai actual. O entitate se va concentra pe mașini electrice și activități din sfera mobilității, iar cealaltă se va concentra pe motoare termice, mai ales că marea majoritate dintre mașinile vândute de grup sunt cu motoare convenționale.

Cel puțin în teorie, scindarea ar face ca fiecare dintre entități să se concentreze pe ce se pricepe mai bine și ar trebui să se dezvolte mai rapid. Ar mai fi o explicație: investitorii sunt interesați de companiile producătoare de mașini electrice și tind să le valorizeze la un nivel mai ridicat. Producătorii de mașini electrice sunt considerate companii tech pe bursă, iar acest lucru ajuta în raport c alte companii „industriale”.

Citeste si:
A început eliberarea de numere de înmatriculare verzi
A început eliberarea de...

O posibilitate ar fi și ca Renault să găsească un partener industrial mare care să cumpere un pachet consistent de acțiuni la filiala axată pe motoare termice, ideea fiind de a reduce cheltuielile cu dezvoltarea, cercetarea și producția.

Renault va reduce și investițiile în dezvoltarea de modele cu motoare termice și le va crește mult pe cele în domeniul electricelor. Acest lucru se vede deja: au apărut modele pur-electrice, au dispărut mai multe versiuni diesel.

Au fost lansate modele precum Renault Megane electric și Dacia Spring, vor fi lansate și SUV electrice, dar și mașini sport, sub marca Alpine.

Renault are modele interesante din industrie și poate analiza ce a mers bine și ce a mers rău în acele cazuri: Volvo a creat entitatea Polestar, iar Ford a anunțat și ea o împărțire a activităților.

Citeste si:
VIDEO: Cum a facut Tiriac bani pentru primul Mercedes
VIDEO: Ion Tiriac povesteste...

Renault și-a confirmat perspectivele financiare stabilite în martie pentru o marjă operațională de aproximativ 3% în 2022 și a declarat că va oferi o actualizare detaliată cu privire la obiectivele și strategia sa în cursul acestui an.

Criza globală de semiconductori, utilizate în orice, de la senzori de frână la sisteme de divertisment, va reduce producția de mașini planificată a Renault cu 300.000 de vehicule în 2022, mai ales în prima jumătate a anului, a spus compania.

Precomenzile Renault, la sfârșitul lunii martie, au fost la cel mai mare nivel din ultimii 15 ani, calculate la primul trimestru.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri