Dacă alcoolul este omniprezent la întrunirile de motocicliști, micii pe grătar, cu pâine și muștar, nu-și prea găseau locul. Acum s-a putut! Pe lângă grătare, românii pasionați de motoare au putut descoperi la Salonul Moto București (SMAEB) și noile premiere din industria moto. Un stand aparte a fost cel cu motoare la mâna a doua.

Electrificarea este cuvântul de ordine și în industria moto. Mărci de tradiție precum Honda sau Harley Davidson au în ofertă modele electrice, însă nu le-au adus și la Romexpo. În schimb, am descoperit producători relativ tineri pe piață și aproape necunoscuți publicului larg, dar care aveau o bogată ofertă de motociclete și scutere electrice.

SMAEB 2022 - pentru toate buzunarele și gusturile. Foto/Wall Street

Una dintre vedetele SMAEB 2022 a fost marca italiană Energica și al său model Ego, care deține recordul de cel mai rapid autovehicul din lume. Sprintul de la 0 la 100 km/h îl parcurge în doar 2,6 secunde. Destul cât să lași în urmă supermașini de sute de mii de euro.

Modelul Ego Tricolore, expus la SMAEB 2022, este un tribut adus Italiei și al binecunoscutei pasiuni și reativități a italienilor, redate în stilul Energica.

Energica Ego - cel mai rapid vehicul din lume. Sprintul 0-100 km/h îl face în doar 2,6 secunde. Foto/Wall Street

Motorul electric este mai ușor și are un centru de greutate mai jos pentru a asigura o agilitate mai mare, cu performanțe de vârf superioare, autonomie mai mare, mai ales la turații ridicate și intervale de întreținere substanțial reduse.

Energica este un sub-brand al Grupului CRP care este specializat în prelucrarea CNC și imprimarea 3D pentru industria sporturilor cu motor și aerospațială.

Un alt producător cu modele exclusiv electrice este ZERO Motors, un constructor din Statele Unite ale Americii, dar care intră serios pe această nișă de motociclete.

Am descoperit și standul celui mai mare constructor de motociclete din lume, Honda, care avea expuse modele clasice, dar și noutăți. Reprezentanții Honda România au declarat că, momentan, compania nu comercializează modele electrice pe piața noastră, dar pe viitor ar putea să aducă și astfel de variante.

Modelul Harley Davidson Pan America 1250, lansat oficial la SMAEB. Foto/Wall Street

Un alt constructor prezent la SMAEB, cu un stand destul de generos, a fost Harley Davidson. Nici americanii nu au în plan să vândă modele electrice în România, deși există în gama constructorului astfel de motociclete. „Cei de la Harley Davidson au făcut un studiu și au ajuns la concluzia că infrastructura din România nu permite, momentan, comercializarea de motociclete electrice. Din păcate, nu putem onora astfel de comenzi, deși să știți că există destule cereri. Sunt oameni care intră în magazinele noastre și cer astfel de oferte. Nu doar întreabă, ci chiar sunt hotărâți să cumpere”, a declarat Marcel Chiva, director de vânzări la Nordvil Moto, dealer Harley Davidson.

Seria 1 - Bicicleta electrică de la Harley Davidson. Foto/Wall Street

Marca americană a profitat de salonul moto pentru a lansa noul model Pan America 1250, un adventure-touring marca Harley-Davidson, dar și Serial 1, bicicleta electrică ce are asistență la pedalare.

Un stand mai aparte a fost cel al motocicletelor second hand. Practic, un fel de Târg Vitan, dar la Romexpo. Foto/WS

Intersant a fost și standul unde se vindeau motociclete rulate. Un fel de Târg Vitan pentru motoare. Practic, după ce îți luai un second hand, puteai să te cinstești cu prietenii la un mic, cu pâine și muștar, stins cu o bere rece.

Sursa foto: WS

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri