Constructorul auto german Daimler Truck intenţionează ca în 2024 să lanseze în producţia de serie un model de camion electric cu o autonomie de aproximativ 500 de kilometri la o singură încărcare.

Versiunile de testare ale camionului eActros LongHaul vor începe să facă teste pe şosea încă din acest an, a precizat compania cu sediul la Stuttgart, scrie Agerpres.ro.

Producţia primului exemplar din camionul electric eActros a început anul trecut la o uzină din Wörth, landul Renania-Palatinat din sud-vestul Germaniei. Camionul este propulsat de trei sau patru seturi de baterii, în funcţie de versiune, ceea ce le oferă o autonomie de până la 400 de kilometri.

Daimler Truck, un lider global pe segmentul vehiculelor comerciale cu peste 100.000 de angajaţi, s-a angajat deja să facă tranziţia de la motoarele pe combustie la tehnologiile mai curate precum celule pe combustibil şi baterii.

Constructorii de camioane sunt supuşi la presiuni din partea Comisiei Europene să respecte obiective stricte privind protejarea mediului. Noile modele de camioane trebuie să emită cu 15% mai puţin CO2 în 2025 şi cu cel puţin 30% mai puţin în 2030, comparativ cu nivelul din 2019-2020. Constructorii vor trebui să plătească amenzi consistente în cazul în care acest ţinte nu vor fi îndeplinite.

Retail jobs

Pe piaţa camioanelor, Daimler concurează cu rivali tradiţionali precum AB Volvo (Suedia), Traton, divizie a Volkswagen AG şi Paccar Inc.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri