Deși Tesla înregistrează vânzări record, Elon Musk nu este deloc mulțumit. Și asta pentru că unele uzine au cheltuieli enorme, iar producția este mică.

Cel mai noi fabrici Tesla, din Texas și Berlin, „pierd miliarde de dolari” din cauza lipsei de baterii și a problemelor legate de porturile din China, a declarat Elon Musk într-un interviu publicat miercuri.

„Atât fabrica din Berlin, cât și cea din Austin sunt „cuptoare” de bani gigantice în acest moment, iar eu aud un singur sunet: cel al banilor în flăcări!”, a spus Musk într-un interviu pentru „Tesla Owners of Silicon Valley”.

Clubul și-a împărțit interviul cu Musk în trei părți, ultima dintre acestea fiind lansată miercuri.

Lipsa de baterii, critică pentru Tesla

Musk a spus că fabrica Tesla din Texas produce un număr redus de mașini din cauza provocărilor în ceea ce privește creșterea producției noilor sale baterii, dar și din cauză că instrumentele pentru fabricarea bateriilor sale convenționale sunt blocate în porturi din China”. „Totul se va rezolva foarte repede, dar necesită multă atenție”, a spus el.

Musk a spus că fabrica din Berlin se află într-o „poziție puțin mai bună”, deoarece aici s-a început utilizarea bateriilor tradiționale.

Restricțiile din China afectează și fabricile din SUA

El a spus că oprirea producției din Shanghai din cauza COVID-19 „a fost foarte, foarte dificilă”. Aceasta a afectat producția de mașini nu numai la fabrica Tesla din Shanghai, ci și la uzina din California, care utilizează multe piese fabricate în China, a spus el.

„Ultimii doi ani au fost un coșmar absolut de întreruperi al lanțului de aprovizionare, unul după altul, și încă nu am ieșit din el”, a spus Musk.

Preocuparea principală a companiei este „Cum menținem fabricile în funcțiune, astfel încât să putem plăti oamenii și să nu dăm faliment?”, a declarat Elon Musk.

Reducerea personalului cu 10%

Musk declarat, la începutul acestei luni, că a avut un „sentiment foarte prost” despre evoluția economiei mondiale și că trebuie să reducă personalul cu aproximativ 10% la Tesla și să „oprească toate angajările la nivel mondial”. La începutul acestei săptămâni, el a spus că o reducere cu 10% a personalului salariat de la Tesla va avea loc peste trei luni.

La începutul acestui an, Tesla a început producția la fabricile din Berlin și Texas, ambele fiind esențiale pentru ambițiile de creștere ale producătorului de mașini electrice.

Musk a spus că se aștepta ca Tesla să înceapă producția de camionete electrice Cybertruck, care a fost amânată, la jumătatea anului 2023.

Criza Covid și modernizarea fabricii

Tesla intenționează să suspende cea mai mare parte a producției la fabrica sa din Shanghai în primele două săptămâni din iulie pentru lucrări modernizarea uzinei, potrivit unui memoriu intern citat de Reuters.

După modernizare, producătorul de automobile din SUA își propune să crească producția fabricii la un nou record până la sfârșitul lunii iulie, pentru a se apropia de obiectivul său de a produce 22.000 de mașini pe săptămână în Shanghai.

Restricțiile Covid din Shanghai au întârziat planul inițial Tesla de a ajunge la o producție de 8.000 de modele 3 și 14.000 de modele Y pe săptămână la uzina din Shanghai până la jumătatea lunii mai, au declarat mai multe surse pentru Reuters.

Anul trecut, mașinile Tesla fabricate în China, care au fost vândute la nivel local, dar și pe piețe precum Europa și Australia, au reprezentat aproximativ jumătate din cele 936.000 de vehicule livrate la nivel global, conform datelor de la Asociația Chineză a Constructorilor de Mașini.

Pentru cumpărătorii din China, timpul de așteptare pentru mașinile Tesla fabricate în China este între 10 și 24 de săptămâni, în timp ce clienții din Europa își pot ridica mașinile cel mai devreme în al patrulea trimestru al acestui an.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri