Oliver Zipse, șeful grupului BMW, este reticent când vine vorba de interzicerea completă a mamșinilor tradiționale, decizie ce ar obliga pe mulți oameni să renunțe la mașină pentru că nu-și vor putea permite alternativa electrică.

Marii producători din piața auto fac investiții masive pentru a trece, cât mai repede, la o gamă compusă exclusiv din mașini „verzi”, fie că este vorba de modele electrice sau unele pe hidrogen. Cu toate acestea, CEO-ul BMW Group, Oliver Zipse, este de părere că o interzicere completă a mașinilor propulsate de motoare cu ardere internă este o decizie „foarte periculoasă,” deoarece ar putea elimina complet alternativele cele mai ieftine de pe piața auto.

Prezent în Statele Unite cu ocazia unui eveniment de prezentare a unei investiții de 1,7 miliarde de dolari la uzina din Spartanburg, Carolina de Sud, Oliver Zipse a punctat că BMW nu are încă un plan pus la punct pentru eliminarea completă din gamă a modelelor cu motoare tradiționale. Actualmente, în interiorul grupului BMW, se știe că mărcile Rolls-Royce, Mini și divizia de motociclete a BMW (BMW Motorrad) vor oferi doar modele electrice începând cu anul 2030. Divizia auto a BMW nu are, însă, un deadline în acest sens, în ciuda mai multor seturi de legislații din Europa și Statele Unite care împing producătorii auto către această schimbare de paradigmă în mod accelerat.

„Este o țară liberă și vrem să oferim opțiuni, nu limitări,” a spus Zipse care a adăugat că „nu ne dorim ca mașinile din segmentul de bază să dispară. Din punct de vedere politic, este ceva foarte periculos. Dacă faci ca, dintr-o dată, numai persoanele bogate să-și poată permite o mașină, ajungi într-o situație periculoasă.” Șeful BMW a subliniat că nu există niciun semn care să indice că motoarele clasice vor dispărea în următorii 15 ani.

Tot Zipse este susținătorul ideii că, într-un viitor nu prea îndepărtat, cele mai la modă mașini vor fi cele pe hidrogen, nu cele electrice. BMW a lansat recent modelul iX5 cu propulsie pe hidrogen, dar investiția de la uzina din Spartanburg vizează producția a nu mai puțin de șase SUV-uri electrice până în 2030. Aceeași este data până la care Zipse crede că vor apărea modele cu adevărat viabile pe hidrogen. Brand-uri ca Mercedes-Benz sau japonezii de la Toyota investesc la rândul lor în această tehnologie. „Nu cred că este în regulă să ai un singur fel de mașini din care poți alege (n.r. cele electrice) în spațiul european începând cu 2035, respectiv în Marea Britanie din 2030,” a adăugat Zipse. Aceste remarci vin în contextul în care, de exemplu, California vrea să interzică complet mașinile cu motoare Otto începând cu 2035, la cinci ani după data la care GM a anunțat că va înceta vânzarea de mașini „din lumea veche”.

Sursa foto: BMW

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri