Industria din Rusia primește lovitură după lovitură, iar Mercedes-Benz se adaugă listei tot mai lungi de producători auto cunoscuți care aleg să părăsească piața din țara lui Putin ca urmare a războiului.

Rusia, cândva o țară ce găzduia majoritatea constructorilor importanți din Occident, dar și din Asia, devine un paria și în lumea auto. După ieșirea răsunătoare de pe piață a grupului Renault-Nissan și închiderea uzinei Toyota, Mercedes-Benz este pe punctul de a lua o decizie similară, conform surselor locale Kommersant și Vedomosti citate de Novya Gazeta. Compania germană cu sediul în orașul Stuttgart a suspendat deja, de ceva vreme, toate exporturile către Rusia, la fel ca și Mazda. Acum, se pare că Mercedes a găsit un cumpărător pentru uzina sa din Esipovo, unde se produc berlinele Clasa E și mai multe SUV-uri. Uzina avea aproximativ 1.000 de angajați și Mercedes-Benz calculase, în urmă cu trei ani, că valoarea totală a activelor sale rusești ajunge la două miliarde de euro.

Acum, toată această investiție este pe punctul de a se pierde, grupul Avtodom fiind pe punctul de a prelua uzina. Mercedes-Benz nu sunt singurii care își calculează pierderile după ieșirea din Rusia. La începutul acestei săptămâni, aflam că decizia de a părăsi Rusia îi va costa pe cei de la Hyundai-Kia (împreună) aproximat 320 milioane de euro, în timp ce Nissan și-a calculat pierderile la 687 milioane de euro doar pe anul curent ca urmare a deciziei de a lăsa în urmă fabrica din Sankt Petersburg.

Fabrica Mercedes din Esipovo este de dată recentă și a fost deschisă în martie 2019, la cinci ani după ce regimul de la Kremlin a anexat Crimeea. Acea mutare nu le-a oprit pe marile concerne auto să facă investiții de sute de milioane de euro în Rusia, dar războiul le-a grăbit spre această decizie. Mercedes-Benz își oprise, oricum, activitatea la Esipovo încă din martie, decizia venind la scurt timp după începutul războiului din Ucraina.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri