Consiliul de Administrație al constructorului auto francez Renault a aprobat în unanimitate semnarea acordurilor privind cedarea a 100% din acțiunile deținute de Renault Group în filiala Renault Rusia către primăria orașului Moscova şi a 67,69% din capitalul AVTOVAZ către NAMI (institutul central rus de cercetare şi dezvoltare a automobilelor şi motoarelor).

Realizarea acestor tranzacții nu este supusă niciunei condiții, toate autorizațiile necesare fiind deja obținute, spun reprezentanții constructorului auto francez.

Acordul prevede o opțiune de cumpărare de către Renault Group a participaţiei sale în cadrul AVTOVAZ, care poate fi exercitată în anumite perioade în cursul următorilor șase ani, se arată în comunicatul Renault Group.

Azi am luat o decizie dificilă dar necesară, în deplină responsabilitate faţă de cei 45.000 de salariați pe care îi avem în Rusia, în dorința de a menține performanța Grupului şi a posibilității de a reveni în viitor în această țară, într-un context diferit. Am încredere în capacitatea Renault Group de a accelera transformarea sa şi de a-şi depăși obiectivele pe termen mediu.

Luca de Meo, CEO Renault Group

Aşa cum s-a anunţat la data de 23 martie, în cadrul rezultatelor primului semestru 2022 va fi integrată o taxă de ajustare fără numerar corespunzătoare valorii contabile a fondului comercial şi a imobilizărilor corporale şi necorporale consolidate ale Grupului în Rusia. La 31 decembrie 2021 această valoare se ridică la 2,195 miliarde de euro. Activitățile din Rusia nu vor mai fi consolidate în conturile semestriale ale Renault Group care urmează să fie raportate la 30 iunie 2022 şi vor fi tratate ca activități abandonate în aplicația IFRS 5.

Renault Group spune că îşi reconfirmă obiectivele în materie de rezultate financiare aşa cum au fost anunțate la data de 23 martie 2022. În avans faţă de obiectivele pe termen mediu ale planului „Renaulution”, Renault Group va prezenta în toamna anului 2022, în cadrul unui eveniment Capital Market Day, stadiul la zi al perspectivelor sale financiare.

Exit-ul din Rusia nu afectează deloc fabrica Dacia din România

Renault a decis să iasă definitiv de pe piața auto din Rusia, prin vânzarea pachetului majoritar de acțiuni Lada. Reprezentanții Dacia România susțin că mișcarea nu afectează deloc afacerile constructorului autohton, deși la ruși se vând modele precum Logan sau Duster.

Cu toate că uzinele Renault din Rusia comercializează multe modele Logan, Duster sau Sandero, dar cu siglă franceză, Dacia România nu exporta nimic în Rusia și nu avea absolut nicio relație comercială directă cu rușii.

Rusia, a doua piață pentru Renault după cea din Franța

După semnarea unui acord de principiu cu oficialii de la Moscova, grupul Renault achiziționează în 2008 o participație de 25% din acțiunile AvtoVAZ contra sumei de 1 miliard de euro. Principalul „motor” din spatele acestei mișcări a fost Carlos Ghosn, fostul șef al alianței Renault – Nissan.

Prin mașinile Lada și Renault comercializate în Rusia, grupul francez deține o cotă de circa 29% din întreaga piață, care înseamnă anual peste 1,7 milioane de vehicule.

Rusia este a doua piață majoră a grupului Renault după cea din Franța. În 2021, dintr-un total de 2,7 milioane de vehicule, în Franța au fost vândute 521.710 unități, iar în Rusia 482.264 unități. Pentru un reper exact, cea de-a treia piață, Germania, a însemnat anul trecut doar 177.795 unități.

Din punct de vedere financiar, afacerile din Rusia au însemnat anul trecut 5 miliarde de euro din veniturile Renault și aproximativ 315 milioane din profitul operațional.

Revoluția Renault, în impas, odată cu plecarea din Rusia

Deși la începutul anului trecut cei de la Renault anunțau „Renaulution”, acum proiectul pare într-un mic impas. Oficial, nu se știe cât de „la comun” vor mai putea fi platformele Dacia și Lada.

Conform planului „Renaulution” prezentat de șeful Renault, Luca de Meo, în ianuarie 2021, mărcile Dacia și Lada ar fi trebuit să colaboreze mult mai strâns, împărțind platforme și modele de activitate.

Pentru unitatea de business Dacia & Lada din cardul grupului Renault, planul prevede un model de business comun, care să țintească un aspect „cool” în cazul mărcii românești și unul „dur” pentru cea rusească. Cele două mărci vor reduce numărul de platforme tehnice utilizate de la patru la una singură, comună, și tipurile de caroserie de la 18 la doar 11. Astfel, în loc să existe o producție de 0,3 milioane de unități / platformă se va ajunge la 1,1 milioane / platformă.

Unitatea de business Dacia – Lada va lansa șapte noi modele până în 2025, ambele mărci readucând în actualitate „modelele iconice”. De asemenea, Dacia va împrumuta mărcii Lada tehnologia sa GPL, spunea anul trecut șeful grupului auto francez.

Renault Group este prezent în peste 130 de țări și are peste 170 000 de salariați, Grupul a vândut 2,7 milioane de vehicule în 2021.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri