Bugatti și Champagne Carbon, un brand franțuzesc de șampanie ce se laudă cu sticlele sale fabricate din fibră de carbon, au un parteneriat care a dus la crearea unor cutii făcute la comandă care pot lua forma mașinilor Bugatti și care preiau din tehnologia folosită pe sateliții de pe orbita Pământului.

Bugatii comercializează unele dintre cele mai scumpe mașini de pe planetă. Cu un preț de pornire de 3,3 milioane de euro, Bugatti Chiron nu este doar deținătorul titlului de cea mai rapidă mașină a planetei, versiunea sa ultra-sportivă ajungând la 490 de km/h, ci și un etalon în materie de lux și opulență. În ciuda prețului exorbitant, producătorul din Molsheim a anunțat recent că a vândut Chiron-ul cu numărul 400 din cele 500 de unități cât vor fi produse în total.

Știind acestea, nu mai pare atât de ciudat faptul că Bugatti are o șampanie oficială, în urma parteneriatului cu cei de la Champagne Carbon. Legătura a dus, deja, la apariția unor produse speciale ca, de pildă, șampania EB.03 care vine într-o sticlă din fibră de carbon în două culori, inspirată de Bugatti Bolide. În 2021, a fost lansată „La Bouteille Noire” (sticla neagră), o sticlă unică de șampanie de 15 litri ascunsă în interiorul unei cutii făcute special care are forma unei mașini la fel de rare ca și sticla - Bugatti La Voiture Noire.

Asemeni mașinii, care este, practic, un Chiron recarosat care l-a costat pe proprietar nu mai puțin de 11 milioane de euro, carcasa „La Bouteille Noire” a fost făcută manual necesitând 314 fâșii de fibră de carbon într-un proces de fabricație ce a durat 150 de ore. În interiorul cutiei se găsește piele Havana, același tip de piele folosit și pentru tapițeria mașinii. Cutia, construită de IXO, reprezintă, acum, un model pentru „La Bouteille Sur Mesure”, adică sticle făcute la comandă.

Prezentarea este totul în cazul cutiilor pentru șampania Carbon făcute de IXO pentru Bugatti

Vorbim despre accelași concept din spatele „La Bouteille Noire”, dar adaptat pentru sticle de șampanie Carbon de dimensiuni normale. Conform celor de la Bugatti, cei care-și doresc să achiziționeze o astfel de sticlă, alături de cutia aferentă, au posibilitatea să-și personalizeze produsul pe trei paliere: cel al aspectului cutiei, al aspectului sticlei și, în fine, al tipului de șampanie din interior. Noua linie de lux a fost lansată alături de patru cutii care demonstrează doar unele dintre opțiunile care sunt la îndemâna clienților. Fiecare cutie a luat forma unui model Bugatti din ultimii ani: Chiron, Divo, Bolide și Mistral.

Citeste si:
Top 5 cele mai rapide mașini de serie în 2022
Top 5 cele mai rapide mașini...

Cu toate acestea, clienții pot opta pentru o cutie care să semene cu un alt model Bugatti sau care să nu semene deloc cu vreun automobil. Interiorul cutiei este prevăzut, opțional, cu o celulă termodinamică pentru răcire („thermodynamic cooling cell”) care funcționează, alături de cele 15 ventilatoare incorporate, pentru a ține sticla la o temperatură constantă. Această tehnologie, preluată de pe sateliții orbitali, păstrează în condiții optime șampania care poate fi de diverse tipuri.

Dacă ne uităm la tipurile de șampanie din alte sticle ce fac parte din „Champagne Carbon For Bugatti”, regăsim șampanii cu vechimi diferite, cea mai veche fiind cea din sticla EB.01 (o combinație din 90% Chardonnay și 10% Pinot Noir). Combinația dintre tipurile de vin folosite, vechimea și modul în care licoarea a fost păstrată sunt la alegerea clientului.

Citeste si:
Accidentul de milioane de euro: Un Bugatti Chiron și un Porsche 911...
Accidentul de 3.400.000 de...

Bugatti nu a făcut public un preț pentru o sticlă din colecția „La Bouteille Sur Mesure”, probabil deoarece posibilitățile de personalizare duc la o variație crescută a prețului. O sticlă obișnuită de șampanie Carbon cu brand-ul Bugatti, dar fără cutie, costă în medie 400 de euro.

Sursa foto: Bugatti

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri