De acum, livratorii din București au opțiunea să treacă pe cvadricicluri electrice care oferă o autonomie de până la 150 km și care vin cu baterii interschimbabile. Serviciul e-Mobility Rentals va fi disponibil și persoanelor fizice în viitor, iar oferta va fi extinsă prin adăugarea de EV-uri care pot fi închiriate.

Vehiculele electrice cu baterii detașabile sunt cvadricicluri cu două sau trei locuri. Acestea dispun de două baterii care oferă o autonomie de până la 150 km, însă un avantaj major este faptul că, odată descărcate, aceste baterii pot fi schimbate gratuit cu unele 100% încărcate, în una din cele 10 locații (Swap Stations) puse la dispoziție de Smart Balance, pe raza municipiului București. Investiția depășește 1,5 milioane de euro.

În viitorul apropiat, compania românească e-Mobility Rentals are în plan diversificarea flotei de închiriere atât cu modele multiple de cvadricicluri, cât și cu modele de autoturisme electrice, ambele game cu baterii interschimbabile.

Bateriile descărcate pot fi înlocuite cu unele complet incarcate, într-una din cele 10 Charging Swap Station-uri (Stații de încărcare și înlocuire pentru bateriile descărcate) din București, care vor fi plasate în puncte cheie din toate sectoarele Capitalei, astfel încât utilizatorul să aibă acces facil și rapid la acest avantaj. Astfel, aceste vehicule electrice pot rula non-stop, precum o mașină pe combustibili fosili, și la prețuri semnificativ mai mici.

e-Mobility Rentals își va deschide „porțile” și către clienții persoane fizice

„Am creat un concept de închiriere care inițial a fost gândit ca un B2B (business-to-business), pentru a veni în ajutorul livratorilor precum Takeaway, Glovo, UberEats, Tazz etc., însă raza de utilizare productivă a acestui model de închiriere este benefică de asemenea și în interes personal, pentru persoane fizice. Cu aceste vehicule electrice, împreună cu facilitatea de schimbare baterii prin serviciul de charging swap stations (disponibil printr-o aplicație dezvoltată de Smart Balance), vreau să înlătur frica de utilizare a mașinilor electrice din cauza autonomiei (range anxiety),” a declarat Cosmin Prună, CEO e-Mobility Rentals.

În momentul în care a fost pus la punct rețeaua de puncte de înlocuire și reîncărcare a bateriilor, compania s-a orientat atât spre mașini electrice, cât și spre scutere electrice cu infrastructura de baterii marca CATL folosite de gigantul Tesla pentru o autonomie sporită a fiecărei baterii lithiu-ion. Atât mașinile, cât și scuterele pot fi folosite cu bateria universală care are o autonomie de 70 km pentru mașini si 100 km pentru scutere, a precizat Prună.

Citeste si:
Românii sunt fani șaorma. Dristor Kebab, "regele" comenzilor pe...
Românii, fani șaorma și în...

Companiile de food delivery din București și-au arătat deja interesul pentru acest serviciu, iar e-Mobility Rentals a subliniat că există cerere pentru mai bine de 500 de astfel de vehicule electrice. În prezent, în România, au ajuns primele 100 de vehicule electrice și încă 200-300 de unități vor sosi până în primăvară.

Ce autonomie au vehiculele electrice

Pentru început, vor fi disponibile două tipuri de vehicule electrice, unul pentru persoane, care se poate folosi cu succes de către livratorii de catering, și altul cu spațiu de depozitare semnificativ, care poate fi folosit pentru transportul de marfă/produse. Autonomia acestora este de circa 160 km în condiții normale, cu două baterii, însă prin existența celor 10 stații pentru schimbarea și încărcarea bateriilor, autonomia se mărește.
Vehiculele electrice au două baterii CATL de 55 Ah, una cu plumb și alta cu litiu, fiecare oferind o autonomie de 80 de km. Acestea sunt amplasate în partea din spate, sub banchetă.

Citeste si:
Glovo: Bucureștenii, mai „darnici” când vine vorba de bacșiș decât...
Analiză Glovo: Bucureștenii,...

Conceptul din spatele stațiilor de înlocuire/reîncărcare baterii

După ce prima baterie nu mai are energie, șoferul poate conecta mufa la cea de-a doua, pentru a avea încă 80 de km de autonomie. Dacă un livrator are nevoie de mai mult de două baterii pentru 24 de ore, care sunt incluse în rata lunară de închiriere, poate lua de la un swap station a treia baterie pentru care va plăti 10 lei.

Cât costă noile vehicule electrice

Primele 100 de cvadricicluri ajunse în România au un motor electric de 4 kw (5,5 CP) și pot fi conduse cu permis categoria B1 și de către tinerii de 16 ani. Un astfel de model costă în jur de 17.000 euro. Prin bonusul oferit prin Programul Rabla Plus, prețul scade la jumătate. Mașinile pot fi cumpărate în rate de companiile care fac livrări.

În viitorul apropiat, e-Mobility Rentals va face disponibilă pe piața din România, închirierea unor modele performante de vehicule electrice, care vor fi încadrate la clasa M1, Autoturisme. Aceste modele premium vor avea o autonomie de cca 300 km și vor putea rula cu viteze de până la 120 km/h, ceea ce va extinde semnificativ paleta de utilizare a acestui sistem de închiriere.

Citeste si:
Takeaway.com iese din România din cauza ”presiunii competitive”
Takeaway.com iese din România...

Și mini-vehicule de transport fac parte din oferta e-Mobility Rentals

Astfel, compania e-Mobility Rentals va avea pentru închirieri și vânzare atât cvadricicluri, cât și autoturisme electrice cu baterii interschimbabile. Disponibile în flota sunt și scutere electrice, care folosesc aceeași baterie ca și cvadriciclurile.

Scuterele electrice disponibile pentru închiriere au o autonomie de 100 de km și pot fi conduse cu permis categoria A (viteză maximă 80 de km/h) sau B (viteză maximă 45 km/h), în funcție de modelul ales. Până în luna martie, 100 de scutere electrice vor fi în flota de închirieri, pentru a facilita cererea din sezonul primăvară-toamnă.

Sursa foto: e-Mobility Rentals, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri