12 Ianuarie 2023

Tesla a devenit cel mai popular brand de lux în Statele Unite în 2022



Pentru prima dată în istorie, un producător auto american este declarat cel mai popular pe segmentul de lux, iar surpriza este dublă deoarece vorbim despre Tesla, compania care a făcut din mașina electrică o apariție obișnuită. Americanii vizau, de ani buni, producătorii europeni, dar abia acum, grație măririi volumului de producție, Tesla a reușit să depășească nume grele precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz.

Succesul de piață al modelelor Tesla nu mai poate fi pus la îndoială. Dacă în toamna anului trecut consemnam performanța istorică pe care Tesla o reușea în Europa cu Model Y, ce se poziționa ca lider de vânzări, acum vorbim despre rezultatele pe întreg anul 2022 în Statele Unite. Ne așteptam la niște cifre foarte bune pe piața de „acasă” a Tesla, având în vedere că producătorul de EV-uri a spart deja zidul neîncrederii pe bătrânul continent, vânzându-se, în Germania, mai bine decât venerabilul Golf. Cu toate acestea, faptul că Tesla a depășit în vânzări mărcile de lux europene ar putea să surprindă pe mulți.

Astfel, conform Automotive News, este pentru prima oară într-un sfert de secol când un producător american reușește să încheie un an la vârf în clasamentul vânzărilor pentru segmentul premium. În trecut, Tesla a bătut la ușa giganților, dar gama redusă (doar patru modele, în prezent) și capacitățile de producție limitate au micșorat din posibilitățile companiei conduse de Elon Musk. În ultima perioadă, însă, Tesla a investit mult pentru a putea produce volume mari, iar cererea nu a încetinit.

Pornind de la datele existente cu privire la prima înmatriculare a mașinilor noi, Tesla conduce detașat într-un top din care mai fac parte și BMW, Mercedes-Benz, Audi, Lexus și Cadillac. Cifrele arată că Tesla a vândut cu mai bine de 100.000 de unități mai mult decât BMW care se află pe poziția secundă. Primii opt constructori de lux au vândut fiecare cel puțin 100.000 de mașini pe piața din SUA în 2022.

  • Tesla: 491,000
  • BMW: 332,388
  • Mercedes-Benz: 286,764
  • Lexus: 258,704
  • Audi: 186,875
  • Cadillac: 134,726
  • Acura: 102,306
  • Volvo: 102,038
  • În 2021, BMW a depășit la mustață Tesla, estimările arătând că bavarezii au vândut cu 23.000 de unități mai mult decât Tesla. Deși sunt mulți care pun la îndoială statutul de marcă de lux a Tesla, criticile cu privire la calitatea materialelor din interior fiind printre cele mai întâlnite, este clar un succes pentru producătorii auto americani. Tesla este, în fond, printre cei mai americani producători din câți mai există, dacă plecăm de la numărul de piese folosite care sunt produse în SUA. Evident, ca și alți constructori, Tesla are uzine și în alte țări, respectiv în Germania (Brandenburg) și în China (Shanghai).



    Citeste si