Șeful Citroen susține că o lume dominată de mașini electrice nu va fi una în care SUV-urile și crossover-urile greoaie se vor afla la tot pasul, din contră. Vincent Cobée este de părere că, în viitor, mașinile aerodinamice și ușoare vor deveni tot mai răspândite, iar toate acestea se vor întâmpla într-o „eră post-SUV”.

Citroen a pensionat, la începutul lui 2022, Citroen-ul C1, micul model de oraș părăsind gama francezilor deși Vincent Cobée consideră că viitorul este al mașinilor mici, agile și aerodinamice. Luna trecută, Cobée susținea că electrificarea este inamicul cel mai mare al SUV-urilor, în contextul în care aceste modele sunt grele și pătrățoase, ceea ce le face să nu aibă o autonomie prea mare. Acum, șeful Citroen a revenit pentru a da speranță celor care îndrăgesc vremurile din trecut când mașinile erau mai compacte, mai ușoare și mai distractive.

„Tranziția către EV-uri va crește exponențial importanța pe care producătorii o pun pe aerodinamica mașinilor pe care le vând,” a spus Cobée. „Motivul este simplu: în cazul unei mașini cu motor pe benzină sau pe motorină, nu este atât de importantă o formă aerodinamică deoarece poți mări cu ușurință dimensiunile rezervorului de combustibil, atât timp cât clienții acceptă să plătească mai mult pentru un plin,” a adăugat omul de la vârful Citroen. „În realitate, cam 30-50% din populație poate amortiza costurile mai mari cu benzina fără probleme.”

„Lucrurile se schimbă atunci când vorbim de electrice. În cazul lor, eficiența aerodinamică este mult mai importantă, deoarece impactează direct autonomia. O mașină ca un monolit va fi instant penalizată într-o lume a electricelor,” a explicat CEO-ul Peugeot. În plus, acesta a vorbit despre posibilitatea apariției unor noi taxe în viitor care să lovească fix SUV-urile și alte vehicule mari și grele de pe șosele.

„Sunt destul de sigur că vor exista stimulente și alte tipuri de reglementări care să-i facă pe oameni să se gândească de două ori înainte de a cumpăra un SUV, tocmai din dorința de a folosi baterii mai mici.” În fond, dacă vrei ca o baterie mai mică să ofere o autonomie comparabilă cu una mai mare, atunci te bazezi pe o greutate redusă și o formă mai prietenoasă cu aerul, iar Cobée a dat exemplul Franței unde mașinile electrice cu o greutate de peste 2,4 tone nu intră în programul de stimulente financiare.

Bateriile tot mai mici, o problemă pentru SUV-uri

„Când discuția ajunge la baterii de 60-70 kWh, atunci SUV-urile încep să aibă probleme,” a spus acesta, sugerând că legea din Franța s-ar putea modifica pentru a reduce cu până la 600 de kilograme greutatea maximă admisă pentru ca un EV să intre în programul de stimulente. „Mai important ar fi să reducem rezistența la înaintare a mașinilor, căci dacă reducem masa totală cu 50 de kilograme, impactul este aproape nul.” În prezent, spune șeful Citroen, industria auto te „obligă” să alegi aluminiul în locul oțelului dacă vrei o mașină mai ușoară, iar asta implică un cost mult mai mare de producție.

Citroen Oli Concept

„Dacă luăm drept exemplu conceptul Oli, [prezentat în 2022], vorbim despre un concept care cântărește de trei ori mai puțin față de alte modele similare de serie, dar este rezistent.” Acest concept are elemente de caroserie în producția cărora s-a folosit și carton reciclat, iar alți constructori dezvoltă tehnologii pentru a face mașini cu caroserii din oțel reciclat.

„Trebuie să reușim să găsim, alături de factorul politic, o punte de legătură, căci nu putem să le spunem oamenilor că nu vor mai avea autonomia care le dă acel sentiment de libertate, nu le poți zice că nu poți merge mai mult de 400 de kilometri cu o încărcare.” Șeful Peugeot este, însă, contrazis de CEO-ul Mazda SUA, Jeffrey Guyton, care consideră că EV-urile cu o autonomie însemnată nu reprezintă un produs sustenabil și că acestea nu-și vor avea un loc în oferta producătorilor din viitor. Mazda, în schimb, mizează pe modele cu autonomie redusă, de oraș, de circa 160-200 de kilometri.

Sursa foto: Citroen

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri