Costurile pe care producătorii de mașini trebuie să aibă în vedere atunci când încep să facă modele electrice ar putea să scadă dramatic peste doar câțiva ani. Conform lui Pedro Pacheco, VP pe Cercetare la Gartner, dezvoltarea de platforme dedicate în jurul căruia pot fi construite linii de asamblare speciale vor scădea costul per mașină asociat EV-urilor, iar acestea ar putea ajunge mai ieftine decât mașinile cu motoare cu ardere internă din 2027, relatează Automotive News.

Recent, la Geneva, Renault a prezentat primul său EV făcut în Europa ce va costa aproximativ 25.000 de euro. Cu câteva luni înainte, rivalii de la Citroen au lansat e-C3, un EV mai compact care are un preț de achiziție și mai mic, iar lupta prețului de achiziție este o reflecție a reducerii costurilor de fabricație, spun analiștii din domeniu.

În China, unde normele de siguranță, dar și cerințele cu privire la tehnologia din mașini, sunt diferite, mașinile electrice costă, în medie, cu 50% mai puțin decât în Europa. În acest context, europenii îi investighează pe chinezi în căutarea de practici incompatibile cu regulile comerțului deschis. Totuși, constructorii auto cu experiență nu se pot baza doar pe punerea la zid a rivalilor noi din China (sau din Statele Unite), ci trebuie să se concentreze pe reducerea propriilor costuri cu R&D și construcția de mașini.

Renault, dar și Volkswagen, au promis că vor face mașini mai repede (în doar trei ani, față de patru ani în trecut), și că vor reduce costurile de fabricație. Recent, Tesla a anunțat că este pe punctul să inoveze procesul de turnare al caroseriilor de mașini, tot din dorința de a reduce timpul și costurile de fabricație. Tehnologia, denumită „gigacasting” poziționează Tesla ca principal inovator în industrie la capitolul reducerii costurilor de fabricație, conform lui Pacheco.

Acesta consideră că această metodă de fabricație ar putea scădea costul unei caroserii la stadiul „body-in-white” cu până la 20% deoarece componente mari vor fi turnate dintr-un singur element. O altă scădere de preț se poate atinge prin includerea bateriilor în arhitectura mașinii din start, ca și component structural în podea. Dacă adăugăm acestor inovații și reducerile de preț pentru baterii, paritatea dintre ICE și EV ar putea să fie mai aproape decât ne-am aștepta, analistul Gartner oferind ca dată anul 2027.

„Ne apropiem de punctul de cotitură, chiar mai devreme decât ne-am fi așteptat”, a spus Pacheco. „Am intrat, încă din 2024, într-o nouă eră, iar producătorii de EV-uri sunt într-o luptă pentru supraviețuire [în perioada următoare] deoarece nu se mai pot vinde electricele doar pe cârca subvențiilor de la stat sau folosind teorii despre protecția mediului. De acum încolo, un EV va trebui să convingă clientul la toate capitolele că este un produs superior față de o mașină cu ICE”, a subliniat analistul.

Sursa foto: BYD Europe

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri