Piața mașinilor electrice din Germania este în cădere liberă ca urmare a deciziei guvernului federal de a suspenda, la finele anului trecut, toate ajutoarele financiare pentru cumpărarea de EV-uri. Primele semne ale răcirii interesului pentru acest tip de automobile se văd pe cifrele lunii ianuarie, vânzările scăzând cu 55% față de decembrie, față de CarScoops.
În prima lună în care clienții nemți n-au mai putut accesa subvenții la achiziția unui EV nou, vânzările au scăzut accelerat. Mai precis, față de decembrie 2023, s-au vândut cu 54,9% mai puține mașini electrice în luna ianuarie. De asemenea, vânzările de hibride cu tehnologie plug-in au scăzut cu 19,6% în prima lună a anului pe aceeași piață. De asemenea, reacția inversă a fost evidentă: numărul de mașini noi cu motoare termice care și-au găsit cumpărători a crescut: +9,1% pentru mașini pe benzină, respectiv +9,5% pentru diesel.
An abrupt end to government subsidies sent electric vehicle sales down by 54.9% in Germany in January 2024. PHEVs also experienced a 19.6% decline. Sales of gasoline and diesel vehicles both rose by close to 10.0% in a passenger vehicle market down 11.7% month-on-month. pic.twitter.com/C5e2ZTFJ07
— Greg Kable (@GregKable) February 6, 2024Citeste si:
Per total, însă, revenirea timidă a ICE nu a putut susține piața germană care a scăzut cu 11,7% month-over-month. Datele culese de Auto Business Insight arată că vânzările pentru EV-uri au scăzut încă din a doua jumătate a lui decembrie, ceea ce-i face pe analiști să creadă că sunt și alte probleme la mijloc. „Economia slăbită, costurile mari ale finanțării, dar și presiunile geopolitice duc la o teamă a oamenilor să cumpere mașini, reticența fiind împărtășită și de companii”, a spus Constantin Gall, Managing Partner la EY pentru piețele vest-europene, citat de WSJ.
Temerile cu privire la piața auto germană au apărut încă de la începutul anului, iar Asociația Germană a Producătorilor de Automobile (VDA) previzionează că piața germană va avea o scădere de un procent în acest an. În schimb, la nivel mondial, piața auto va crește cu două procente pentru a totaliza 77,4 milioane de mașini, aproape de numerele atinse înainte de pandemie. În 2019, s-au vândut 78,8 milioane de mașini noi în toată lumea. În Germania, însă, nivelele actuale sunt cam cu 25% mai mici decât înainte de pandemie (un total de 2,82 milioane de mașini este prognozat pentru acest an).
Citeste si:
Sursa foto: Volkswagen
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: