Elon Musk, aflat în vizită la singura uzină Tesla din Europa, a anunțat că viitorul automobil electric ieftin pe care Tesla îl va lansa anul viitor va fi produs și la uzina Berlin-Brandenburg din Grünheide. De asemenea, în funcție de cerere, constructorul american ar putea să asambleze și vehiculul de mare tonaj Tesla Semi pe Bătrânul continent, scrie Automotive News.

CEO-ul Tesla a vizitat Gigafactory-ul european al mărcii sale, la doar câteva zile după ce liniile de producție au trebuit să fie oprite ca urmare a unui incendiu ce s-a produs în apropiere. Recent, fabrica a fost reconectată la curent, iar lucrătorii s-au întors la treabă, așteptând venirea lui Musk. Acesta a anunțat că, pe termen lung, noua Tesla de buget va fi făcută și la Grünheide.

Conform publicației germane Handelsblatt, miliardarul le-a comunicat angajaților că este probabil ca Tesla Semi să-și facă la rândul său loc la fabrica din apropiere de capitala Berlin. În prezent, Tesla Semi este fabricat exclusiv în Nevada, Statele Unite, iar viitoarea Tesla pentru toate buzunarele va fi făcută într-o primă fază tot peste Ocean. Musk a declarat în ianuarie că mașina, ce ar putea să se numească Model 2, va debuta în 2025 și va fi asamblată la Gigafactory Texas.

Tesla mai are de așteptat până să facă sute de mii de mașini ieftine pe an

Deși Musk își dorește să prezinte răspunsul Tesla la valul de mașini electrice chinezești cu preț redus, producția la scară largă este un vis mai îndepărtat. Analiștii citați de Bloomberg spun că viitorul Model 2 va atinge borna de 500.000 de unități produse pe an în 2026, la jumătate față de prognoza de 1 milion de unități despre care se vorbea anterior în piață. Abia ulterior, din 2027, vom putea vorbi cu adevărat de o producție care să susțină prețul ieftin al mașinii, care va fi sub 25.000 de dolari.

„Când vorbim de Tesla, ne referim tot mai mult la anul 2027”, a spus analistul Chris McNally de la Evercore, deși americanii au avut succes și anul trecut cu Model Y. Totuși, Musk însuși recunoaște că Tesla se află între „două valuri de creștere”, primul fiind susținut de berlina compactă Model 3 și de crossoverul Model Y, în timp ce al doilea val va fi apanajul lui Model 2. Pe cifre, din 2020 și până acum, valoarea acțiunilor Tesla a crescut cu 310%.

Tesla speră că Model 2 va putea să beneficieze de primele dezvoltări din zona de GIgacasting pentru a permite o reducere drastică a costurilor cu materialele: de la 28.000 de dolari per automobil, la doar 20.000 de dolari. Autonomia noului model va fi de circa 400 de kilometri, dar unele echipări premium ar putea lipsi de pe variantele cele mai ieftine.

McNally susține că mașina nu va avea un acoperiș panoramic, iar unele funcționalități de self-driving ar putea să se găsească doar pe modelul de top în contextul în care ele cresc prețul cu aproximativ 2.000-3.000 de dolari. Evercore estimează că Tesla va vinde 2,7 milioane de mașini la nivel global în anul 2026, ceea ce se traduce prin niște câștiguri per acțiune cam cu 20% mai mici față de consensul din piață când vine vorba de performanța Tesla pe termen mediu.

Sursa foto: Nadezda Murmakova / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri