Acţiunile Tesla au scăzut joi cu 12%, la 182,63 dolari, după ce directorul general Elon Musk a avertizat că anul acesta se aşteaptă la o încetinire a creşterii vânzărilor de vehicule electrice (EV), în pofida reducerilor de preţuri, care afectează deja marjele de profit la cel mai valoros producător auto mondial, transmite Agerpres.

Titlurile Tesla au înregistrat joi cea mai mare pierdere pe parcursul unei zile de mai mult de un an, pierzând 80 miliarde de dolari din capitalizarea bursieră, astfel încât luna aceasta declinul acţiunilor a şters aproximativ 210 miliarde de dolari din capitalizarea bursieră a Tesla.

Investitorii sunt îngrijoraţi de cererea slabă pentru EV şi de concurenţa din partea producătorii auto chinezi.

Musk a declarat că avansul vânzărilor "va fi semnificativ mai scăzut" deoarece Tesla se concentrează pe viitoarea generaţie de vehicule electrice, mai ieftine, care vor fi fabricate la fabrica sa din Texas în semestrul doi din 2025, şi care ar urma să stimuleze livrările EV în viitor. Dar el a avertizat că majorarea producţiei noului model va fi dificilă deoarece implică tehnologii de vârf.

"Problema Tesla este că orice încercare semnificativă de a-şi majora vânzările de acum înainte va fi probabil realizată la un cost care va reduce şi mai mult marjele de profit, deoarece va trebui să concureze cu BYD în China, deşi concurenţa va creşte peste tot", a apreciat Michael Hewson, analist la CMC Markets.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri