Grupul german SAP, cea mai mare companie de software din Europa, a decis să nu mai cumpere automobile de la Tesla pentru flota auto a companiei, din cauza lipsei de punctualitate a livrărilor şi fluctuaţiilor de preţ, a informat luni cotidianul Handelsblatt, preluat de Reuters, citat de Agerpres.

Handelsblatt citează o declaraţie a managerului flotei auto de la SAP, Steffen Krautwasser, care a spus că preţurile de listă ale automobilelor Tesla fluctuează mai mult decât cele ale altor producători, ceea ce face mai dificilă planificarea şi reprezintă un risc mai mare pentru companie.

SAP se alătură firmelor de închirieri de automobile Hertz Global Holdings şi Sixt SE, care au decis la rândul lor să înceteze să mai cumpere automobile Tesla, după ce Elon Musk a început să taie preţurile pentru toate modelele Tesla în încercarea de a creşte vânzările. Decizia lui Musk a avut impact în valoarea de revânzare a automobilelor Tesla second-hand, afectând pe cale de consecinţă companiile care se ocupă cu închirierea de automobile şi alţi deţinători de flote de automobile pentru care deprecierea activelor reprezintă cel mai important risc pe care trebuie să îl gestioneze.

Articolul din Handelsblatt a avut un impact puternic la bursă, unde acţiunile Tesla au înregistrat o scădere de aproape 6%. Titlurile Tesla au scăzut până la 177,27 dolari, cel mai redus nivel de după luna mai 2023, ceea ce duce scăderile cumulate înregistrate de la începutul anului la 28%. Declinul s-a accelerat după ce Tesla a prognozat că în 2024 ritmul de creştere a livrărilor va fi "semnificativ mai mic" comparativ cu avansul de 21% înregistrat anul trecut.

Dacă pierderile vor continua, Tesla, cel mai valoros constructor auto din lume, ar putea pierde aproximativ 34 de miliarde de dolari din valoarea de piaţă.

Sursa foto: Tesla

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri