Producătorul american de vehicule electrice Tesla vrea să accelereze planificata extindere a fabricii sale din Germania, inaugurată acum aproape doi ani, transmite DPA, conform Agerpres. Producătorul american își dorește să asambleze la fabrica din apropiere de Berlin 1 milion de mașini pe an, dar autoritățile germane le pun bețe în roate oamenilor lui Elon Musk

„Sperăm să obţinem în primul trimestru din 2024 autorizaţia pentru prima etapă a proiectului, care va fi o piatră de hotar pentru noi. Va include o evaluare a impactului extinderii asupra mediului", a afirmat André Thierig, directorul uzinei Tesla din Grünheide, lângă Berlin.

Oficialii Agenţiei de Mediu din landul Brandenburg au declarat, la solicitarea DPA, că nu există o estimare a calendarului pentru acordarea autorizaţiei. În prezent se fac evaluări şi se analizează documentele de la toate părţile implicate. În trecut, organizațiile de mediu din Germania au criticat Tesla și au ridicat semnale de alarmă cu privire la impactul climatic asociat construcției unui Gigafactory în landul Brandenburg, locație aleasă în dauna uneia din Marea Britanie.

Tesla vrea să dubleze capacitatea de producţie a fabricii sale europene de la nivelul planificat anterior, de 500.000 de maşini pe an, la un milion de vehicule pe an. Conform companiei, în prezent sunt fabricate anual peste 250.000 de unităţi. Planurile Tesla prevăd iniţial o optimizare a actualei uzine, apoi construirea de noi clădiri pentru producţia de baterii şi vehicule electrice (EV). Activiştii de mediu critică extinderea, deoarece fabrica sa află într-o zonă de protecţie pentru captarea apei.

Tesla, nemulțumită de decizia Germaniei de a nu mai acorda subvenții pentru cumpărarea de EV-uri

"În opinia noastră, accesibilitatea este criteriul decisiv pentru maşinile electrice. Dacă accesibilitatea este compromisă, nu va contribui la decizia de a cumpăra EV", se arată într-un comunicat al companiei. În Europa, prețul mediu al unei mașini electrice (fără subvenții) este de aproximativ 65.000 de euro în 2023, mai bine de dublu față de 31.000 de euro cât trebuie să achite, în medie, un chinez pentru a-și lua o electrică în țara natală. Cea mai ieftină Tesla costă, în România, 42.990 euro.

Cei 11.000 de angajaţi Tesla din Germania beneficiază începând din noiembrie de o majorare salarială de 4%, iar muncitorii din producţie primesc încă 2.500 euro pe an, din februarie 2024. O neînțelegere tot pe partea de creșteri salariale, dar pentru mecanicii ce servisează mașini Tesla într-o rețea de garaje autorizate din Suedia a dus la blocada aplicată în porturile scandinave de docherii danezi și suedezi, care obligă Tesla să-și ducă mașinile către piețele din nordul Europei pe cale rutieră.

Sursa foto: Nadezda Murmakova / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri