Volkswagen și-a reorganizat planurile pentru ofensiva electrică menită să oprească „avalanșa” Tesla care mănâncă din cota de piață a gigantului german în segmentul EV-urilor. Într-un comunicat, Volkswagen a anunțat că va asambla modelul Trinity la uzina din Zwickau, casa actuală a lui ID4, și că un Golf electric va fi făcut în Wolfsburg. Astfel se confirmă abandonarea investiției într-o uzină specială pentru Trinity.

Volkswagen ne-a amințat de ceva vreme cu Trinity, un EV bazat pe noua platformă SSP care va putea să se conducă singur folosind tehnologia de ghidare autonomă de nivel 4. În urmă cu câteva luni, germanii au anunțat că amână decizia de construire a unei uzini speciale în valoare de 2 miliarde de euro ce trebuia să fie casa lui Trinity, la o aruncătură de băț de fabrica principală din Wolfsburg. Acum, germanii ne-au oferit o doză de claritate cu privire la palnurile lor de viitor.

La scurt timp după ce au confirmat că trebuie să găsească metode prin care să construiască mașini mai repede - atât pe linia de producție, cât și în ceea ce privește întregul parcurs de dezvoltare de la zero al unui autoturism - Volkswagen a decis unde vor fi construite două modele esențiale pentru viitorul companiei. Trinity, un EV de referință pentru gama germană, va fi făcut la Zwickau, uzină în care producția chiar s-a oprit recent din cauza scăderii cererii de modele pe baterii. În plus, Golful EV de nouă generație, prefațat de conceptul ID.GTI, va fi făcut chiar la Wolfsburg.

Vedere aeriană asupra uneia dintre uzinele istorice Volkswagen.

Noul Golf va folosi aceeași platformă SSP, iar la Wolfsburg va mai fi făcut, din 2026, și un Tiguan 100% electric. Aceste noi modele vor fi dezvăluite, alături de un urmaș pentru Tiguan Allspace, la finele deceniului. Inițial, anul 2026 trebuia să marcheze lansarea lui Trinity, dar CEO-ul Oliver Blume a decis amânarea proiectului (la început până în 2030) pentru a micșora din presiunea care stătea pe umerii diviziei de software Cariad.

În urma investițiilor de zeci de milioane făcute în uzina Zwickau, fostă casă a infamului Trabant, Volkswagen a decis că Trinity își poate face loc aici, pe lângă modele din familia ID (ID.3, ID.4), dar și Audi-uri E-Tro și Cupra Born. Totul face parte din planul de eficientizare și reducere a costurilor care se desfășoară paralel cu planul de grăbire a întregii operațiuni R&D a companiei. În prezent, dacă e să compar Volkswagen cu Tesla, compania lui Musk face o mașină de trei ori mai repede decât Volkswagen.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri