Primul break 100% electric al Volkswagen este noul ID.7 Tourer, nimic mai mult decât varianta cu plafon lungit al berlinei ID.7 care a ajuns și pe plaiurile mioritice iarna trecută. Mașina, care va apărea în showroomuri din a doua jumătate a anului, are o autonomie de 685 de kilometri și toată tehnologia pe care o gism și pe versiunea în trei volume a vârfului de lance din gama ID.

Descris de constructorul din Wolfsburg ca un „all-rounder”, ID.7 Tourer măsoară 4,96 metri în lungime, 1,86 metri în lățime și 1,53 metri în înălțime. La o primă vedere, unii ar putea spune că stăm în fața ”Passatului break pe baterii”, dar ruleta spune altceva. Noul Passat, care va fi disponibil (cel puțin pe Bătrânul continent) doar ca tourer, este mai lung, mai îngust și mai jos decât ID.7.

Compara cu BMW i5 Touring, un alt break premium fără ICE, portbagajul lui ID.7 este ceva mai mic (545 de litri față de 570 de litri la bavareză), însă spațiul de depozitare se mărește mult în momentul în care este rabatată bancheta spate. Astfel, dacă n-ai nevoie să cari cinci persoane, poți avea până la 1.714 litri de transport ceea ce pune noul Volkswagen peste rivali mai ieftini precum Peugeot E-308 SW sau MG 5 Estate.

Pentru a împinge autonomia la maximum, designerii Volkswagen au lucrat atent la forma lui ID.7 Tourer care are un coeficient aerodinamic de doar 0,24 - cu 0,1 mai slab decât al berlinei cu portbagaj scurt. La lansare, ID.7 Tourer va fi disponibil în doar două versiuni: Pro, care oferă o baterie de 77 kWh și putere de încărcare de maximum 175 kW, sinonimă cu o viteză de încărcare de la 10 la 80% a bateriei în sub 30 de minute.

De asemenea, vârful de gamă se va numi Pro S și abia acesta va fi modelul cu o autonomie de 685 de kilometri grație bateriei mai mari de 86 kWh. În această versiune, ID.7 Tourer are o autonomie cu nici 15 kilometri mai mică față de berlină, iar puterea de încărcare maximă ajunge la 200 kW. Astfel, Volkswagen oferă break-ul electric cu cea mai mare autonomie de pe piață, în acest moment.

Indiferent de opțiunea aleasă, ID.7 Tourer vine cu motorul electric APP550 care dezvoltă 282 de cai putere și 545 Nm, toți pe puntea spate. Asta se traduce printr-un sprint de la 0 la 100 km/h care va dura doar șapte secunde, un timp ce va fi îmbunătățit dramatic de viitoarea versiune sportivă ID.7 GTX care va avea două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte.

La interior, modelul se laudă cu același display generos de 15 inci ca în cazul berlinei, sistemul de infotainment fiind îmbunătățit pentru un răspuns mai bun. Asistentul vocal IDA este prezent, dar ajutorul venit de la ChatGPT nu va fi disponibil la lansare, ci abia mai târziu printr-un update over-the-air. Printre opționale se numără trapa din mai multe elemente care poate deveni fumurie la atingerea unui buton. Nu se știu, încă, prețurile, dar în Marea Britanie ID.7 Tourer va începe de la aproximativ 64.000 de euro. La noi, știm deja că berlina costă de la 53.335 euro (ID.7 Pro).

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri